همه زنان در پست معاونت بایدن، بانوی جنگ در صدر فهرست

به گزارش شهر سرگرمی، ایرنا نوشت: با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، حدس ها درباره انتخاب معاون ریاست جمهوری این کشور نیز شروع شده و نشریه آمریکایی هیل، نام خانم کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت در زمان ریاست جمهوری جورج بوش را در صدر فهرستی متشکل از یازده سیاستمدار زن برای معاونت جو بایدن(در صورت پیروزی در انتخابات) قرار داده است.

همه زنان در پست معاونت بایدن، بانوی جنگ در صدر فهرست

تارنمای خبری آمریکایی هیل (TheHill) روز سه شنبه درتحلیلی به قلم لارنس کاتلیکوف (Laurence Kotlikoff) استاد اقتصاد دانشگاه بوستون نوشت بعضی رسانه های آمریکایی ازجمله واشنگتن پست اکنون یازده فرد را برای معاونت جو بایدن مورد حدس قرار داده اند که همه این یازده نفر، زن و از جناح دموکرات هستند و همه این یازده نفر صلاحیتی به مراتب بالاتر از حتی دونالد ترامپ دارند.

بنابراین گزارش از یازده فرد معرفی شده، پنج نفر از آنها زنان سیاستمدار سیاهپوست آمریکایی از جمله کامالا هریس سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا، سوزان رایس مشاور سابق امنیت ملی در دولت باراک اوباما هستند.

استاد اقتصاد دانشگاه بوستون در تحلیل خود نوشت: با وجود قابلیت های کامالا هریس، وی در کارزار انتخاباتی از حزب دموکرات ناکام ماند و به نظر نمی رسد که وی قادر باشد تا پاسخ هایی تازه به مسائل عمیق کشور فراهم آورد.

تحلیلگر هیل در ادامه نوشت: از منظر کارشناسان مسقتل که برای حل مسائل کشور، به افرادی بیش از تمایلات چپ و یا راست احتیاج است، علاوه بر این همگان دریافته اند که معاون بایدن باید فردی باشد که با توجه به سن و سال بالای وی، قادر باشد بلادرنگ جا پای وی بگذارد.

کاتلیکوف نوشت: بنابراین واضح است که بهترین گزینه، درشرایط بحرانی کنونی آمریکا، کاندولیزا رایس، یک سیاستمدار زن سیاهپوست است که می تواند در برطرف مسائل حاضر توانا عمل کند، این احتیاج نه بر اساس و مقتضیات زمان، بلکه بنا بر شرایط سیاسی کنونی در آمریکا است.

وی درادامه نوشت: کاندولیزا رایس 65 ساله، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش و دیپلمات تراز اولی است که از زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر تا جرج بوش در هئیت حاکمه دولت فدرال آمریکا حضور داشته است.

تحلیلگر این مقاله آمریکایی نوشت: کاندولیزا رایس هرچند جمهوریخواه است اما یک نظریه پرداز نیست.

پراکندن آرا دونالد ترامپ

این استاد اقتصاددانشگاه بوستون اضافه نمود: انتخاب وی بعنوان معاون جو بایدن می تواند یک برگ برنده ای در اتحاد کشور باشد و منجر به پراکندن آرا حامیان ترامپ و جذب رای دهندگان به سمت بایدن نه تنها در قشر متوسط جامعه بلکه میلیون ها رای دهنده راستگرا گردد.

کاتلیکوف در ادامه تحلیل خود نوشت: آنچه که همگان در همان وهله اول متوجه خواهند شد این است که رایس می تواند در صورت لزوم، بلافاصله امور کشور را در دست گیرد، این نه تنها به خاطر دانش وی در زمینه سیاست خارجی آمریکا بلکه، تجربه عمیق وی درامور امنیت ملی کشور و روابط نزدیک وی با رهبران سابق و کنونی تراز اول دنیا و تجربه خارج از حیطه دولتی است.

نگرانی از فوت بایدن به علت کهولت سن

هیل در سرانجام این تحلیل نوشت: کاندولیزا رایس با توجه به سن بالای بایدن، کفایت لازم برای قرار دریافت درجایگاه رئیس جمهوری بویژه در برهه کنونی کشور را دارد.

جو بایدن، 78 ساله ، یکی از مسن ترین نامزدهای ریاست جمهوری است که توانست با کسب دو هزار و 11 آرا هئیت نمایندگان از حد نصاب یکهزار و 991 آرا، نامزد واجد شرایط از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گردد.

بایدن از سال 2009 تا 2017 بعنوان چهل و هفتمین معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بود.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در 3 نوامبر 2020 (13 آبان 1399) برگزار گردد .

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1009

به "همه زنان در پست معاونت بایدن، بانوی جنگ در صدر فهرست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه زنان در پست معاونت بایدن، بانوی جنگ در صدر فهرست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید