چین از ابتکاری تازه در حوزه امنیت اطلاعات رونمایی کرد

به گزارش شهر سرگرمی، ایسنا نوشت: چین امروز (سه شنبه) ضمن اعلام ابتکار عملی برای برقراری استانداردهای جهانی درباره امنیت اطلاعات، گفت، پکن می خواهد چندجانبه گرایی را در این حوزه ارتقا بخشد؛ آن هم در زمانی که بعضی کشورها برای دیگر کشورها قلدری و کمپانی ها را شکار می نمایند.

چین از ابتکاری تازه در حوزه امنیت اطلاعات رونمایی کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اطلاعیه توسط وانگ یی، وزیر امور خارجه چین یک ماه پس از آن منتشر شد که آمریکا بیان کرد بر اساس برنامه ای تحت عنوان شبکه پاک اپلیکیشن های نامطمئن چینی را حذف می نماید و آنها را کنار می گذارد.

این ابتکار عمل چین از شرکت های فن آوری می خواهد تا مانع ایجاد راه های ورودی سری در محصولات و خدمات شان شوند که اجازه کسب اطلاعات و داده ها به طور غیرقانونی را می دهند و همچنین از شرکت کنندگان می خواهد تا به حقوق حاکمیت، قلمرو قدرت و مدیریت اطلاعات دیگر کشورها احترام بگذارند.

این ابتکارعمل همچنین از شرکت کنندگان می خواهد تا در برنامه های جاسوسی گسترده دیگر کشورها یا کسب غیرقانونی اطلاعات اتباع خارجی به وسیله فن آوری اطلاعات مشارکت نکنند.

این در حالی است که در این اطلاعیه به جزئیات ماهیت این ابتکارعمل یا نام دیگر کشورهایی که به این اقدام پیوسته اند، اشاره ای نشده است.

وانگ یی گفت: قوانین جهانی امنیت اطلاعات که منعکس کننده آرزوهای تمامی کشورهاست و به منافع تمامی طرفین احترام می گذارد باید برمبنای مشارکت جهانی تمامی طرفین حاصل شوند.

وی اضافه نمود: بعضی کشورها به شدت به دنبال یکجانبه گرایی هستند و به بهانه پاکسازی به دیگر کشورها تهمت و افترا می زنند و به بهانه امنیت، عملیات شکار جهانی را علیه کمپانی های پیشرو دیگر کشورها به راه می اندازند. این قلدری محض است و باید با آن مخالفت گردد.

چین به وسیله اعمال قوانینی بر اینترنت داخلی، کنترل ها و سانسورهای فضای مجازی خود را شدیدتر نموده و سال هاست که امکان دسترسی به پلتفورم های عظیم آمریکایی همچون توییتر، فیس بوک و گوگل را محدود نموده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به نگرانی های امنیت ملی و جمع آوری داده های شخصی به شدت از کمپانی های عظیم چینی همچون هوآوی و تیک تاک انتقاد نموده است؛ انتقاداتی که این کمپانی ها آنها را رد نموده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1169

به "چین از ابتکاری تازه در حوزه امنیت اطلاعات رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از ابتکاری تازه در حوزه امنیت اطلاعات رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید