چطور از حالت تاریک اینستاگرام در تلفن های اندروید و iOS استفاده کنیم؟

به گزارش شهر سرگرمی، آسان ترین راه چاره برای تبدیل کردن اینستاگرام به حالت تاریک و کاهش مصرف باتری در این برنامه را یاد بگیرید.

چطور از حالت تاریک اینستاگرام در تلفن های اندروید و iOS استفاده کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران، اینستاگرام از سال 2019 قابلیت حالت تاریک یا dark mode را به اپلیکیشن خود اضافه نمود که به اینستاگرام معمولی که با رنگ ظاهری سفید همراه بود، سایه ای از رنگ خاکستری یا مشکی در پشت صحنه برنامه را برای تلفن های همراه اندروید و iOS ارائه می دهد. با راه اندازی سری گوشی های آیفون 13 و پیکسل 6 نشان دادن پروفایل در حالت تاریک یکی از مهمترین وظایفی است که شما بعد از بروزرسانی تلفن هوشمندتان باید انجام دهید.

اگر شما کاربر بسیار پرمصرفی هستید دارک مود بعلاوه می تواند در بهبود شرایط باتری تلفن همراهتان یاری نماینده باشد به خاطر اینکه پیکسل های سفید به صورت قابل توجهی انرژی قابل بیشتری نسبت به پیکسل های سیاه صرف می نمایند.

در واقع این یک حقیقت است که در تلفن هایی با صفحه نمایش امولد، پیسکل های سیاه جریان برق را کاملا قطع می نمایند. بسیاری از افراد بعلاوه معتقدند روشن کردن حالت تاریک می تواند خستگی چشم را کاهش دهد چه در شب و یا حتی نور روز.

بیشتر بخوانید

حالت تاریک اینستاگرام برای iOS

اگر تلفن همراه آیفون دارید که با iOS 15 کار می نماید یا اینکه جدیدا گوشی خود را به iPhone 13 ارتقا داده اید، این اقدامات می تواند به شما این امکان را بدهد که تنظیمات سیستم خود را تغییر دهید و از اینستاگرام در حالت تاریک بهره ببرید.

1. تنظیمات تلفن همراهتان را باز کنید.

2. صفحه نمایش و روشنایی را انتخاب کنید.

3. روی گزینه تاریک کلیک کنید تا صفحه تغییر کند.

4. اینستاگرام را راه اندازی کنید.

حالت تاریک اینستاگرام برای اندروید

برای فعالسازی حالت تاریک اینستاگرام برای گوشی هایی با سیستم عامل اندروید 11 به سادگی این چهار قدم را طی کنید:

1. تنظیمات تلفن همراهتان را باز کنید.

2. صفحه را به پایین ببرید تا به نمایشگر برسید.

3. حالت تاریک را فعال کنید.

4. اینستاگرام را راه اندازی کنید.

چطور می توانیم عمر باتری خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

اگر اینستاگرام باتری گوشی شما را می کشد یک راه چاره دیگر وجود دارد که می توانید کمی ماندگاری باتری خود را افزایش دهید. برای اینکه بهتر بین پست ها بچرخید، اینستاگرام به صورت پیشفرض آغاز به دانلود عکس ها و فیلم ها می نماید، ولی شما می توانید این قابلیت را محدود کنید.

روی منو کلیک کنید؛ این گزینه در قسمت بالا سمت راست برنامه واقع شده است، سپس بر روی گزینه تنظیمات در بالای صفحه کلیک کنید. بر روی گزینه حساب کلیک کنید و در پی استفاده از دیتای موبایل (Mobile data use) بگردید و Data saver را روشن کنید.

این کار از اینکه به صورت پیشفرض ویدئو یا عکس آغاز به دانلود گردد، جلوگیری می نماید بنابراین آن ها فقط زمانی دانلود خواهند شد که شما انتخاب کنید آن ها پخش شوند. فعال کردن این گزینه در حالت کلان نمی تواند تاثیر گذار باشد، اما اگر فهمیده اید که باتری تلفن همراهتان به زیر ده درصد رسیده است و شارژر همراهتان نیست می تواند کمی یاری نماینده باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1775

به "چطور از حالت تاریک اینستاگرام در تلفن های اندروید و iOS استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از حالت تاریک اینستاگرام در تلفن های اندروید و iOS استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید