شش فناوری ساده که بی سر و صدا زندگی را بهتر می نمایند

به گزارش شهر سرگرمی، درباره معایب فناروی بسیار گفته شده، اما کم تر کسی اشاره می نماید که فناوری می تواند زندگی شما را بهتر کند.

شش فناوری ساده که بی سر و صدا زندگی را بهتر می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، در ادامه به شش فناوری ساده و در واقع مفید اشاره خواهیم کرد:

1-تماس های تلفنی با صدای واضح تر

اپل و به نوعی گوگل در حال استفاده از هوشمند های دیجیتال برای بهبود تماس های تلفن همراه می باشند که عموما کیفیت صدای بدتری نسبت به تماس های تلفن ثابت از نسل تلفن های قبل را دارند. آیفون در تازه ترین نرم افزار خود قابلیتی را برای از بین بردن صدای پس زمینه مانند زوزه کشی سگ ها یا بوق زدن اتوبوس ها عرضه نموده است. ما خبرنگاران واشنگتن پست آن را امتحان کردیم و واقعا موثر بود. این نرم افزار در مکان های پر سر و صدا تفاوت زیادی ایجاد می نماید.

2-آرامش خاطر در خودرو با یک لمس کوچک

ما عاشق این ویژگی اوبر و سایر اپلیکیشن هایی شدیم که به شما امکان می دهند روی دکمه ای ضربه بزنید تا جزئیات جابجایی تان را با عزیزان تان به اشتراک بگذارید. آنان می توانند شما را تحت نظر داشته باشند و تخمین بزنند که چه زمانی به مقصد مورد نظرتان خواهید رسید.

3-سیگنال

این اپلیکیشن بیش تر به علت فناوری رمزگذاری آهنین خود شناخته شده که مانع از جاسوسی هر فردی در پیغام های تان می گردد. با این وجود، شگفتی واقعی سیگنال این است که چگونه اپلیکیشنی که به وسیله یک سازمان غیرانتفاعی اجرا می گردد لذت بخش تر از بسیاری از فناوری های ساخته شده به وسیله شرکت های تریلیون دلاری می باشد. تماس های صوتی در سیگنال عالی به نظر می رسند. ارسال پیغامک به وسیله آن آسان است. اگر گوشی خود را گم کنید یا گوشی نوی خریداری کنید سیگنال یکی از ساده ترین اپلیکیشن ها برای انتقال به دستگاه نو است.

4- کد های QR (و بلندگو های صوتی) که پرداخت های دیجیتال را مقرون به صرفه و آسان می سازند

ممکن است از دوربین تلفن خود برای اسکن این موارد سیاه و سفید شبیه بارکد استفاده نموده باشید تا پیوندی را باز کنید. گاهی اوقات کد های QR آزار دهنده و بی فایده هستند، اما در بعضی از کشور ها مانند چین و هند کد های QR پایه ای با فناوری پایین برای صد ها میلیون نفر است که می توانند با تلفن های شان هزینه کالا ها را پرداخت نمایند. یک تاجر برای گرفتن پولی غیر نقد صرفا احتیاج به یک کد QR احتیاج دارد که روی یک تکه کاغذ چاپ شده باشد.

5-وُردِل

این بازی برای حدس واژگان است و به خوبی و به شکلی مفید برای چند دقیقه در روز می تواند شما را سرگرم کند.

6- برنامه Dall-E

این یکی از فناوری های هوش مصنوعی است که به شما امکان می دهد تخیل خود را توصیف کنید برای مثال یک پنجره شیشه ای رنگی که گربه ها را سوار بر اسب نشان می دهد و از رایانه ها بخواهید تصاویر را به دستور شما فراوری نمایند. فناوری هایی مانند Dall-E از آن چه ما به صورت آنلاین پست می کنیم یاد می گیرند.

این برنامه به شما اجازه می دهد امکان زنده شدن تخیل تان را داشته باشید، اما هم چنین میدان های مین حقوقی و اخلاقی محسوب می شوند. فناوری هایی مانند Dall-E ممکن است شما را در معرض خطر افتادن به دام داستان هایی قرار دهند که واقعی به نظر می رسند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2180

به "شش فناوری ساده که بی سر و صدا زندگی را بهتر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش فناوری ساده که بی سر و صدا زندگی را بهتر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید