اپل هدف حملات همه جانبه!

به گزارش شهر سرگرمی، دیجیاتو نوشت: به گفته گوگل، iMessage به وسیله شرکتی با عایدی سالانه بیش از 7.5 میلیارد یورو و حداقل 10 هزار کاربر فعال ماهانه در اروپا مدیریت می گردد.

اپل هدف حملات همه جانبه!

گوگل و گروهی از شرکت های مخابراتی بزرگ اروپا با ارسال نامه ای به کمیسیون اروپا اعلام نموده اند که iMessage به عنوان یک دروازه مهم بین کاربران تجاری و مشتریان آن ها عمل می نماید و باید تحت قانون تازه بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) به عنوان یک سرویس اصلی درنظر گرفته گردد. در صورت تأیید این درخواست، اپل مجبور خواهد شد تا iMessage را با سایر سرویس های پیغام رسانی سازگار کند.

فایننشال تایمز درحالی به این نامه اشاره نموده که کمیسیون اروپا درحال آنالیز این موضوع است که آیا iMessage الزامات سختگیرانه DMA را برآورده می نماید یا خیر. بعلاوه این نامه به وسیله یکی از معاون های ارشد ناشناس گوگل همراه با مدیرعامل شرکت های مخابراتی ودافون (بریتانیا)، دویچه تلکوم (المان)، تلفونیکا (اسپانیا) و اورنج پولسکا (لهستان) امضا شده است.

استدلال گوگل علیه iMessage

گوگل و متحدانش استدلال می نمایند که iMessage طبق قانون بازارهای دیجیتال یک پلتفرم اصلی محسوب می گردد. به بیان ساده تر، یعنی به وسیله شرکتی با عایدی سالانه بیش از 7.5 میلیارد یورو و حداقل 10 هزار کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا مدیریت می گردد.

شرکت های مخابراتی و گوگل در این نامه که برای تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا ارسال شده است، شرح می دهند که iMessage یک دروازه مهم بین مشاغل و مشتریان آن ها به شمار میرود: کاربران به وسیله iMessage فقط می توانند برای کاربران iOS پیغام های محافظت شده بفرستند و برای سایر کاربران باید از روش سنتی SMS استفاده نمایند.

گوگل تا به امروز بارها کوشش نموده است که اپل را به پذیرش استاندارد پیغام رسان بین پلتفرمی RCS که از آن به عنوان جانشین پیغامک یاد می گردد، وادار کند. پیش ازاین سامسونگ نیز از این جنبش حمایت نموده بود.

اپلیکیشن Messages اپل هم اکنون از ارسال پیغامک های بین پلتفرمی پشتیبانی می نماید اما iMessage دارای ویژگی های پیشرفته تری مانند رمزگذاری و ارسال عکس و ویدیوهای باکیفیت است که به طور انحصاری در اختیار زیست بوم اپل قرار گرفته اند. بعلاوه غول سازنده آیفون قبلاً استدلال نموده بود که iMessage به میزان کافی در اروپا محبوب نیست که بتواند به عنوان یک سرویس اصلی مشخص گردد و از ویژگی های تجاری مانند API پشتیبانی نمی نماید. این سرویس در لیستی که پیش تر پیرامون سرویس های مشمول قانون DMA منتشر شده بود نیز حضور نداشت.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آبان 1402 بروزرسانی: 17 آبان 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2247

به "اپل هدف حملات همه جانبه!" امتیاز دهید

1 کاربر به "اپل هدف حملات همه جانبه!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل هدف حملات همه جانبه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید