پیگیری تامین اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در سفر دولت

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران در شیراز، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی فارس در امسال به ریاست محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و با حضور محمدحسین فیروزی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، مدیران کل و نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار گردید.

پیگیری تامین اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در سفر دولت

آنالیز نقشه کتابخانه مرکزی شیراز، ساخت کتابخانه در شهر صدرا و اجرای رویدادهای فرهنگی جشنواره مردمی نذر کتاب فارس و اردوی کتابخوانی عشایر فارس از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این نشست با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه مرکزی شیراز از پروژه های مهم استان است، گفت: تهیه نقشه، مشخص پیمانکار و شروع عملیات ساخت کتابخانه باید مطابق جدول زمان بندی صورت گیرد.

ایمانیه اضافه نمود: تامین اعتبار این پروژه از جمله مهم ترین موضوع هایی است که در سفر هیات دولت به فارس مطرح خواهد شد.

دومین کتابخانه عمومی صدرا راه اندازی شود

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس بعلاوه ایجاد زیرساخت های کتابخانه ای در شهر صدرا را لازم دانست و گفت: تا زمان ساخت کتابخانه اصلی صدرا، مکانی از سوی شهرداری صدرا تامین شود تا دومین کتابخانه عمومی صدرا راه اندازی شود.

نماینده دولت در فارس در ادامه با اشاره به جشنواره مردمی نذر کتاب فارس، گفت: طرح اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی مهم و اثربخش است، صداوسیمای فارس و دستگاه های دولتی باید علاوه بر مشارکت در این طرح ظرفیت های تبلیغی خود را به این رویداد اختصاص دهند.

محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس نیز در این نشست به آنالیز مصوبات جلسه پیشین پرداخت و بیان کرد: در ادامه فعالیت ها عملیاتی و متفاوت در حوزه توسعه خدمات کتابخوانی، طرح اردوی کتابخوانی عشایر فارس تعریف شده است که در مرحله اول در منطقه عشایری خسرو وشیرین آباده برگزار می شود. برنامه ریزی بر این است که تا اسفندماه در شهرستان هایی که عشایر سکونت دارد این طرح برگزار شود تا بتوانیم خدمات فرهنگی خاص کتابخوانی را در منطقه عشایری اجرا کنیم.

شروع فاز اول ساخت کتابخانه شهر صدرا

فیروزی از صدور پروانه ساخت برای کتابخانه صدرا اطلاع داد و گفت: کتابخانه صدرا از جمله پروژه هایی است که از سال 1394 ساخت آن برنامه ریزی شده اما به علت مشکلاتی احداث کتابخانه به تاخیر افتاده بود. براساس اعلام شرکت عمران فاز اول ساخت کتابخانه شهر صدرا شروع شده است.

فیروزی بعلاوه بیان کرد: جشنواره مردمی نذر کتاب فارس با استقبال مردم شروع شد و در 10 روز نخست جشنواره بیش از 16 هزار جلد کتاب به کتابخانه های فارس اهدا شده است.

به گزارش ایبنا؛ در انتها این نشست از اردوی کتابخوانی عشایر فارس طرح اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برای ارائه خدمات کتابخوانی به منطقه ها عشایری رونمایی شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2233

به "پیگیری تامین اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در سفر دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری تامین اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در سفر دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید