پیشنهاد عقد قرارداد ریالی با بازیکنان و مربیان خارجی لیگ فوتبال

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دومین نشست آنالیز بدهی و پرونده های بین المللی باشگاه ها امروز با حضور دبیرکل فدراسیون فوتبال و نمایندگان باشگاه ها برگزار گردید.

پیشنهاد عقد قرارداد ریالی با بازیکنان و مربیان خارجی لیگ فوتبال

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

در این نشست با حضور مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون، محمود شیعی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، مسئولین کمیته های مربوطه در فدراسیون و نمایندگان باشگاه های استقلال و پرسپولیس تهران، مالک باشگاه شهرخودرو، نمایندگان باشگاه سایپای تهران و رایکای بابل علاوه بر آنالیز بدهی و پفراینده های بین المللی باشگاه ها موضوعات مرتبط با نحوه انعقاد قرارداد، جذب بازیکن، دریافت پفراینده مجوز حرفه ای مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

نبی: می خواهیم شاهد کاهش پفراینده در مجامع بین المللی باشیم

نبی در ابتدای این نشست با قدردانی از حضور فعال باشگاه ها در این جلسات گفت: برگزاری این نشست ها به گسترش تعاملات و همکاری های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با باشگاه ها منجر شده و می تواند بخش قابل توجهی از مسائل این حوزه را کاهش دهد. اینگونه نشست های درون خانوادگی از سویی منجر به معین تکلیف بعضی پفراینده ها و موضوعات خواهد شد و از سوی دیگر موجب می گردد در آینده شاهد کاهش اختلافات و پفراینده های باشگاه های ایرانی در مجامع بین المللی باشیم. در واقع می توانیم در اینگونه نشست ها چاره اندیشی مناسبی برای آینده فوتبال کشور داشته باشیم.

بدهی ها پرداخت نگردد امکان صدور مجوز حرفه ای نداریم

دبیر کل فدراسیون فوتبال همچنین گفت: حل موضوع بدهی های داخلی و بین المللی یکی از شروط دریافت مجوز حرفه ای است که کمیته صدور مجوز طبق دستورالعمل و مقررات با دقت در این خصوص مستندات مربوطه را پیگیری می نماید و در صورتی که اینگونه مسائل حل نگردد دیگر امکان صدور مجوز وجود نخواهد داشت. در اینصورت اگر باشگاهی پیروز به دریافت مجوز نگردد حتی با کسب عنوان قهرمانی لیگ امکان حضور در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا را نخواهد داشت.

عقد قرارداد ریالی با خارجی ها در فوتبال

وی اضافه نمود: در این جلسات می تواند نکاتی مطرح گردد که به فرایند فعالیت باشگاه ها و کاهش مسائل آنها یاری کند. از جمله موضوعات مهم دقت نظر در نحوه انتخاب و جذب بازیکن خصوصاً استخدام بازیکنان خارجی و رعایت قانون در تنظیم قرارداد است. باشگاه ها باید به شکلی در این حوزه عمل نمایند که کمترین آسیب و مسائل را در پیش داشته باشند و بتوانند به تعهدات خودشان در قرارداد عمل نمایند. از جمله توصیه های اثربخش انعقاد قرارداد ریالی است که می تواند بسیاری از این موارد اختلافات و شکایات به دلیل عدم انجام تعهد را برطرف کند.

شیعی: باشگاه ها باید در جذب بازیکن و مربی خارجی دقت نمایند

در ادامه این نشست محمود شیعی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: یکی از اهداف این جلسه آسیب شناسی مسائل فوتبال کشور در این حوزه است و به عقیده من باشگاه ها باید در جذب بازیکن خصوصاً بازیکن و مربی خارجی دقت نظر بیشتری داشته باشند. ما هم در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین سازمان لیگ کوشش می کنیم تدابیر مناسبی برای یاری به باشگاه ها در این خصوص داشته باشیم و اقدامات موثری صورت پذیرد که منجر به کاهش مسائل حقوقی باشگاه ها خصوصاً در عرصه بین المللی گردد.

اسدی: پفراینده ها به وجهه فوتبال ایران آسیب می زند

حمیرا اسدی مدیر دپارتمان بین المللی فدراسیون فوتبال در این جلسه با اشاره به تعداد قابل توجه پفراینده شکایت ها از باشگاه های ایرانی در فیفا گفت: فوتبال ایران قطعاً دارای برند و اعتبار قابل توجه و ارزشمندی در قاره آسیا است با این وجود متاسفانه تعدد پفراینده شکایات در کمیته انضباطی فیفا به وجهه فوتبال ایران آسیب می زند. ضروری است در هنگام عقد قرارداد از وجود کارشناسان حقوقی استفاده گردد و با توجه به اقدامات پیشگیرانه مسائل احتمالی موجود در هر قرارداد کاهش پیدا کند. همچنین در دعاوی و پفراینده ها از وکلای باتجربه و توانمند همینطور مستندات و مدارک به خوبی استفاده گردد تا شاهد پیروزیت و پیروزی باشگاه های ایرانی در این دعاوی باشیم. بسیار تلخ است که بگوییم آمار خوبی در این بخش نداریم و ضروری است در چنین جلساتی به این موضوعات رسیدگی گردد.

مهدی: تکلیف مطالبات بازیکنان و مربیان باید تا 9 تیرماه معین گردد

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ نیز در این جلسه گفت: باشگاه ها به منظور دریافت مجوز حرفه ای علاوه بر معین تکلیف شرایط بدهی ها ضروری است نسبت به تکمیل مدارک حقوقی خود نیز اقدام نمایند. در واقع مستندات مربوط به شخصیت حقوقی باشگاه ها تکمیل نشده و نواقصی وجود دارد که باید این مسئله حل گردد. باشگاه ها موظف هستند علاوه بر موضوع شکایاتی که از آنها مطرح می گردد در مورد مطالبات بازیکنان و مربیان خودشان تا نهم تیرماه هر سال اقدام نمایند و قبل از این تاریخ در این خصوص معین تکلیف گردد. جرایم انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به گذشته بیشتر شده و این در حالی است که باشگاه های ما مجموعاً سال گذشته حدود 120 هزار دلار جریمه شدند که این مبلغ کمی نیست. ممکن است در سال جدید شرایط و جرایم از این بیشتر و سنگین تر باشد. برگزاری اینگونه جلسات با همین هدف صورت می گیرد که مانع از بروز مسائل مشابه برای باشگاه ها شویم.

محمودزاده: آمار استفاده از بازیکنان امید کم است

فریبرز محمودزاده رییس کمیته جابجایی سازمان لیگ نیز با اشاره به اهمیت دقت نظر در جذب بازیکن خارجی گفت: متاسفانه باشگاه های ما از ظرفیت تیم های پایه به خوبی استفاده نمی نمایند و به طور میانگین هر باشگاه از بین 15 بازیکن تیم امید خودش در هر سال تنها 2 بازیکن را وارد فهرست بازیکنان بزرگسال می نماید که این آمار بسیار اندک و ناچیز است. البته جا دارد به فعالیت پیروز باشگاهی مثل سایپا هم در اینجا اشاره کنیم که از بین 15 بازیکن امید این باشگاه 12 بازیکن به تیم بزرگسالان راه یافتند.

در ادامه این جلسه حمیداوی (مالک باشگاه شهرخودرو)، سلطانی (معاون باشگاه استقلال) خواجه وند (نماینده باشگاه پرسپولیس) سروش و شکری (نمایندگان باشگاه سایپا) و عزیزی (نماینده باشگاه رایکای بابل) نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود در مورد موارد مطرح شده پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 931

به "پیشنهاد عقد قرارداد ریالی با بازیکنان و مربیان خارجی لیگ فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد عقد قرارداد ریالی با بازیکنان و مربیان خارجی لیگ فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید