هشدار هواشناسی به مردم تهران ، منتظر تند باد لحظه ای باشید ، گرمای شدید هوا در روزهای آینده

به گزارش شهر سرگرمی، اداره کل هواشناسی استان تهران خاطرنشان کرد: احتمال وقوع تندباد لحظه ای در ساعات ظهر و بعد از ظهر در مرکز و نیمه جنوبی تهران و افزایش تدریجی دما تا چهارشنبه (7 تیر) پیش بینی می گردد.

هشدار هواشناسی به مردم تهران ، منتظر تند باد لحظه ای باشید ، گرمای شدید هوا در روزهای آینده

به گزارش خبرنگاران، با آنالیز نقشه های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش یابی عددی شرایط جوی استان تهران طی امروز و فردا(3 و 4 تیر) آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر گاهی وزش باد شدید در نواحی غربی و جنوبی گاهی خیلی شدید و منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک و در ارتفاعات استان به ویژه برای روز یکشنبه در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و در منطقه ها مستعد بارش تگرگ پیش بینی می گردد.

از روز دوشنبه (5 تیر) جوی نسبتا آرام، گاهی وزش باد در برخی ساعات در نواحی شهری و پرتردد گاهی غبار رقیق و در ساعات ظهر تا عصر افزایش موقت گاز ازن، در پی آن کاهش موقت کیفیت هوا بعلاوه تا روز چهارشنبه افزایش تدریجی دما مورد انتظار است.

از اواخر وقت امروز تا یکشنبه شب با توجه به عبور یک موج و افزایش شدت ناپایداری در ارتفاعات استان رگبار باران همراه با رعد و برق و بالا آمدن آب رودخانه ها و در مرکز و نیمه جنوبی استان در ساعات ظهر و بعد از ظهر احتمال پدیده تندباد لحظه ای دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا(4 تیر) کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک و رعد وبرق با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (5 تیر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در برخی ساعت ها غبار رقیق با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 39 درجه سانتیگراد، گرم ترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 تیر 1402 بروزرسانی: 3 تیر 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2211

به "هشدار هواشناسی به مردم تهران ، منتظر تند باد لحظه ای باشید ، گرمای شدید هوا در روزهای آینده" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار هواشناسی به مردم تهران ، منتظر تند باد لحظه ای باشید ، گرمای شدید هوا در روزهای آینده" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی به مردم تهران ، منتظر تند باد لحظه ای باشید ، گرمای شدید هوا در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید