نقش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در تحقق سند چشم انداز

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران: مرکز پژوهش های مجلس کسب وکارهای جدید در پارک های علم و فناوری با نگاهی به تجربه هند را مورد آنالیز قرار داد.

نقش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در تحقق سند چشم انداز

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، گروه مطالعات محیط کسب وکار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی موضوع کسب و کارهای جدید در پارک های علم و فناوری را با نگاهی به تجربه هند آنالیز کرد.

در این گزارش آمده است: طی دهه های گذشته بهره گیری از پارک های علم و فناوری در راستا اهدافی چون توسعه صنعتی، اشتغال زایی، توسعه منطقه ای و مهمتر از همه پیوند نهادهای پژوهشی با فعالیت های اقتصادی - تولیدی مورد توجه بوده است. هدف از این گزارش، معرفی مفاهیم اساسی موضوع پارک های علم و فناوری و تجربه های کشور هندوستان در سیاستگذاری برای رشد و توسعه این پارک هاست.

این گزارش می افزاید: سیاستگذاران هندوستان، پارک های علم و فناوری را به عنوان جزیی از یک نظام کلان (نظام ملی نوآوری) تعریف نموده و میان این پارک ها و اجزای دیگر نظام پیوندهای معنادار برقرار نموده اند، در واقع این کشور توانسته است با طراحی نظامی قابل توجه و تقسیم کار در لایه های مختلف مرکزی، ایالتی، عمومی و خصوصی سیاست های متناسب با ابزارهای اقتصادی، پشتیبانی و فنی - دانشی را تنظیم نموده و با رویکردی مشارکتی پارک های علم و فناوری را بسط دهد.

این گزارش خاطرنشان می نماید: آنالیز تجربه کشورهای دیگر از حیث مقررات گذاری و مقررات زدایی در عرصه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد می تواند در تحقق هدف سند چشم انداز نقش تسریع کننده ای را ایفا نماید.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 543

به "نقش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در تحقق سند چشم انداز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در تحقق سند چشم انداز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید