نخست وزیر ژاپن: در پی توسعه روابط همه جانبه با روسیه هستیم

به گزارش شهر سرگرمی، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که کشورش در پی توسعه روابط همه جانبه و همچنین انعقاد پیمان صلح با مسکو بر سر مناقشات ارضی است.

نخست وزیر ژاپن: در پی توسعه روابط همه جانبه با روسیه هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه در سخنرانی خود در مجلس این کشور گفت توکیو در نظر دارد به مذاکره با روسیه برای حل مسئله ارضی (حق حاکمیت جزایر کوریل) و انعقاد معاهده صلح و همچنین توسعه همه جانبه روابط با مسکو از جمله در بخش انرژی ادامه دهد.

کیشیدا در این باره تاکید کرد: برای تامین منافع ملی، ما در نظر داریم روابط بین ژاپن و روسیه را به طور همه جانبه از جمله در زمینه انرژی، توسعه دهیم.

وی همچنین افزود که توکیو به منظور حل مسئله ارضی و امضای معاهده صلح و بر اساس توافق های موجود، از جمله توافق نامه های سال 2018، به مذاکره با روسیه ادامه خواهد داد.

کیشیدا پیشتر نیز اعلام کرده بود که توکیو درباره روسیه در پی توسعه همه جانبه روابط بر اساس موضع خود با هدف حل مناقشه ارضی و انعقاد معاهده صلح است.

گفتنی است که توکیو و مسکو برای دهه هاست که در حال رایزنی برای دست یابی به یک معاهده صلح برسر مناقشات ارضی بین دو طرف خصوصا در جزایر کوریل هستند که از خاتمه جنگ جهانی دوم به این سو مطرح بوده است.

موضوع جزایر کوریل جنوبی همچنان محل مناقشه دو طرف است. توکیو ادعا هایی بر جزایر ایتوروپ، کوناشیر، شیکوتان و گروهی از جزایر خالی از سکنه دارد.

اتحاد جماهیر شوروی و ژاپن در سال 1956، اعلامیه مشترکی را امضا کردند که در آن مسکو موافقت کرد در صورت انعقاد پیمان صلح، امکان انتقال دو جزیره به ژاپن را بررسی کند. اتحاد جماهیر شوروی امیدوار بود به این امر خاتمه دهد، در حالی که ژاپن این معامله را تنها بخشی از راهکار مشکل می دانست، بدون اینکه از ادعای خود در مورد تمام جزایر دست بردارد. مذاکرات بعدی نیز بی نتیجه ماند.

موضع مسکو این است که این جزایر پس از جنگ جهانی دوم بخشی از اتحاد جماهیر شوروی شده است و در حاکمیت فدراسیون روسیه بر آن ها شکی نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2013

به "نخست وزیر ژاپن: در پی توسعه روابط همه جانبه با روسیه هستیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "نخست وزیر ژاپن: در پی توسعه روابط همه جانبه با روسیه هستیم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ژاپن: در پی توسعه روابط همه جانبه با روسیه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید