ناتوانی شبکه های اجتماعی در کنترل دستکاری در پلتفرم هایشان

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، طبق گزارش محققان ناتو که روز گذشته منتشر شده، شبکه های اجتماعی نتوانسته اند از میزان دستکاری و دخالت در پلتفرم های خود بکاهند. این محققان اعلام کردند به سادگی توانسته اند هزاران لایک و اظهار نظر(کامنت) در فیس بوک، توئیتر، یوتیوب و اینستاگرام بخرند.

ناتوانی شبکه های اجتماعی در کنترل دستکاری در پلتفرم هایشان

بیشتر حساب های کاربری تقلبی و فعالیت های آنان هفته ها وحتی پس از آن ادامه داشت که محققان ناتو با برچسبی حساب های جعلی مذکور را مشخص کردند.

یک گروه مستقل در لاتیویا که در حوزه نظامی خدمات مشاوره ارائه می کند، معتقد است این یافته ها با بیانیه های شرکت های فناوری و ادعاهای آنها درباره تلاش بیشتر برای مقابله با دخالت و دستکاری در پلتفرم هایشان در تضاد است.

در این گزارش آمده است: در کل شبکه های اجتماعی با چالش هایی بزرگ در خصوص استفاده نادرست از پلتفرم هایشان روبرو هستند.

دخالت و دستکاری های آنلاین از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تاکنون، همچنان یک مشکل عمده است. محققان در این پژوهش متوجه شده اند فعالیت های جعلی در شبکه های اجتماعی را نه تنها برای مقاصد سیاسی، بلکه برای مقاصد تجاری نیز می توان خرید. این فرایند شامل اینفلوئنسرهای اینستاگرامی نیز می شود که سعی دارند با تبلیغ برندهای مختلف درآمدزایی کنند.

در این پژوهش محققان از خدمات 16 شرکت برای دریافت کلیک و لایک های جعلی برای 105 پست در فیس بوک، توئیتر، یوتیوب و اینستاگرام استفاده کردند. بیشتر این شرکت ها در روسیه مستقر بودند. آنها با پرداخت 300 یورو(330 دلار) توانستند 3530 کامنت، 25750 لایک، 20 هزار بازدید و 5100 فالور بخرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 554

به "ناتوانی شبکه های اجتماعی در کنترل دستکاری در پلتفرم هایشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتوانی شبکه های اجتماعی در کنترل دستکاری در پلتفرم هایشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید