موهبتی: مدیران حقوقی باید بازوی قوی دانشگاه های علوم پزشکی در محاکم باشند

به گزارش شهر سرگرمی، معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت بهداشت گفت: باید هر چه زودتر مستندات املاک دانشگاه های علوم پزشکی مشخص تکلیف شده و با ثبت در سامانه، رصد و پایش اسناد در آن صورت گیرد.

موهبتی: مدیران حقوقی باید بازوی قوی دانشگاه های علوم پزشکی در محاکم باشند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهندس طاهر موهبتی در نشست ویدئو کنفرانس معاونین توسعه و مدیران حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: اکنون که زمینه های برگزاری جلسات به وسیله ویدئو کنفرانس فراهم شده، خوب است به بهانه های مختلف از جمله افزایش ارتقای مهارت همکاران، کارگاه های آموزشی، تبادل تجربیات و پایش برنامه ها در دفاتر حقوقی سطح کشور به صورت منظم و در قالب جلسات دو ساعته برگزار گردد، همانطور که ما برای روسای دانشگاه ها ماهانه اینگونه جلسات را برگزار می کنیم و به نظرم این جلسات برای کاهش بار مسائل حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی بسیار مفید است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت بهداشت گفت: مدیران حقوقی باید بازوی قوی دانشگاه های علوم پزشکی در محاکم باشند و در موضوعات حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی راه چاره های عملی و حقوقی مدون بدهند، زیرا یکی از مسائل جدی ما در کشور مهارت است. باید همه مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به افزایش اطلاعات و مهارت های حقوقی توجه جدی داشته باشند تا مسائل دانشگاه ها دراین خصوص به حداقل برسد.

وی اضافه نمود: هیچ پرونده و چالش حقوقی وجود ندارد که حل نشدنی باشد و علت اینکه بعضی معادلات و ابتلائات حقوقی ما تا کنون حل نشده اند، این است که ما کوشش هدفمند برای حل آن ها نمی کنیم.

موهبتی اعلام کرد: باید مدیران حقوقی پشتوانه و حامی معاونان توسعه دانشگاه های علوم پزشکی باشند و در این راستا کارگاه های حقوقی در حوزه های مختلف برگزار گردد و مدیران حقوقی ما به مسائل حقوقی در حوزه قوانین کیفری، آیین دادرسی، قانون مجازات اسلامی، قانون مدنی و سایر قوانین مهم اشراف کامل و دقیقی داشته باشند.

نباید به مصلحت دستگاه اجرایی قانونی زیر پا گذاشته گردد

معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت بهداشت گفت: یکی از وظایف ما صیانت از حقوق دستگاه های اجرایی است و نباید به گونه ای عمل کنیم که حقوق شهروندان تضییع گردد و در این جهت باید توجه داشت قانون و موضوعات حقوقی مصلحت بردار نیست و نباید به مصلحت دستگاه اجرایی قانونی زیر پا گذاشته گردد و توجه داشت که معیار قانون است و دوستان به حقوق شهروندی نیز توجه نمایند.

موهبتی با بیان اینکه مستند سازی املاک بسیار مهم است، گفت: باید هر چه زودتر اسناد حقوقی در دانشگاه های علوم پزشکی معین تکلیف شوند و در این زمینه ما سامانه ای داریم که هیچ استفاده ای از آن نمی گردد و باید این سامانه به گونه ای گردد که بتوانیم از آن گزارش گیری کنیم و رصد و پایش اسناد در آن صورت گیرد، همچنین اطلاعات تمام اسناد باید به صورت کامل وارد سامانه شوند.

وی اعلام کرد: باید در محاکم حضور فعال داشته باشیم و دغدغه های سازمانی ما جایی باید بروز کند که حق دانشگاه یا وزارت بهداشت را بخواهند به ناحق تضییع نمایند و در این جهت مهم این است دوستان به موقع لایحه بدهند یا طرح دعوا نمایند.

تاکید بر احیای اموال وقفی دانشگاه های علوم پزشکی

معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت بهداشت با تاکید بر احیای اموال وقفی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: باید در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره تکریم وقف، اموال وقفی وزارت بهداشت احیا گردد و وقف ها در جهت خدمات رسانی بخش های سلامت به مردم جهت دار گردد.

موهبتی در سرانجام گفت: مسائل حقوقی دانشگاه ها باید به درستی به ستاد وزارت بهداشت منعکس گردد و رضایت مردم را هم داشته باشیم چرا که رضایت خدا در رضایت مردم است.

همچنین، در این نشست، جواد افشاری، سرپرست اداره کل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت نیز موضوعاتی را در مورد لزوم مستندسازی املاک دانشگاه های علوم پزشکی بیان داشته و با تأکید بر لزوم بهره گیری از فناوری اطلاعات به منظور مدیریت بهینه فرآیند های موجود در دفاتر حقوقی دانشگاه ها از کلیه مسئولان مربوطه خواست همکاری لازم را برای بهبود و ارتقای سامانه جامغ حقوقی وزارت بهداشت صورت دهند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت فوق العاده مستندسازی املاک برای وزارت بهداشت توضیح داد: دانشگاه ها توجه ویژه ای نسبت به تکمیل اطلاعات سامانه جامع حقوقی در مورد املاک داشته باشند.

افشاری خاطر نشان کرد: هرچند تا به حال همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اداره کل حقوقی وزارت بهداشت قابل توجه بوده، لیکن در مورد نحوه تکمیل اطلاعات سامانه و همچنین اقدامات لازم برای اخذ سند تک برگ هم چنان امکان بهبود و ارتقای عملکرد واحد ها وجود دارد.

وی در سرانجام ضمن تشکر از همکاری ادارات حقوقی دانشگاه های علوم پزشک ابراز امیدواری کرد: با افزایش تعامل واحد های حقوقی دانشگاه ها با اداره کل حقوقی وزارت بهداشت، به سرعت امکان بازنگری و بهبود ساز و کار های موجود پدید خواهد آمد.

در ادامه بعضی از مدیران حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز نقطه نظرات خود در مورد تکمیل سامانه اسناد و موضوعات حقوقی دانشگاه را اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1238

به "موهبتی: مدیران حقوقی باید بازوی قوی دانشگاه های علوم پزشکی در محاکم باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موهبتی: مدیران حقوقی باید بازوی قوی دانشگاه های علوم پزشکی در محاکم باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید