ممنوعیت تبلیغ روی شورت، باشگاه ها و داوران اسپانسر مشترک می گیرند؟

به گزارش شهر سرگرمی، اصلاحیه ماده 27 آیین نامه مسابقات سازمان لیگ فوتبال شامل مواردی می گردد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

ممنوعیت تبلیغ روی شورت، باشگاه ها و داوران اسپانسر مشترک می گیرند؟

به گزارش خبرنگاران، سازمان لیگ فوتبال اصلاحیه ماده 27 آیین نامه مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول آقایان و بانوان ایران را منتشر کرد. ماده 27 آیین نامه مسابقات مربوط به شرایط لباس بازیکنان است که متن کامل آن را می توانید از این جا بخوانید. در ماده 27 تازه آیین نامه مسابقات سازمان لیگ، بیش تر به جزییات پرداخته شده و مواردی وجود دارد که نسبت به قبل تغییر نموده که در ادامه به موارد مهم آن می پردازیم.

رنگ تجهیزات

تیم ها موظفند قبل از آغاز مسابقات سه دست لباس کامل با سه رنگ متفاوت و متضاد معرفی کند. در قوانین تازه ذکر شده که در هیچکدام از این سه دست لباس، نباید بیش از سه رنگ مورد استفاده قرار گرفته که یکی از این رنگ ها باید غالب باشد.

هم چنین در تجهیزاتی که از طرح های شطرنجی، راه راه و طرح دار استفاده می گردد، طرح پشت و جلوی پیراهن باید مشابه باشند.

درج نام روی پیراهن

یکی از مواردی که در قوانین تازه گنجانده شده، جزییات مربوط به درج نام روی پیراهن است. نام روی پیراهن می تواند نام، نام خانوادگی و یا نام مستعار مورد تایید سازمان لیگ باشد و لزومی ندارد که نام پیراهن با فهرست مسابقه هم خوانی داشته باشد. در قوانین قدیم شرح مختصری راجع به نحوه درج نام روی پیراهن داده شده بود ولی همان طور که در مسابقات مشاهده می شد، الزامی بر اجرای آن وجود نداشت. در قوانین تازه هم صحبتی مبنی بر الزام تیم ها نشده و به نظر می رسد همچون قبل اجباری بر اجرای آن نباشد.

تبلیغات حامی اقتصادی

تیم ها در قوانین قبلی می توانستند حداکثر پنج تبلیغ روی تجهیزات بازیکنان درج نمایند که دو اسپانسر جلوی پیراهن، دو اسپانسر پشت پیراهن و یک اسپانسر روی شورت قرار می گرفت اما در قوانین تازه تیم ها حق درج اسپانسر روی شرت بازیکنان را ندارند. هم چنین ذکر شده که تبلیغات نباید مرتبط با کالاهای دخانی، اغذیه و نوشیدنی ها حرام، شعارهای سیاسی، نژادی و یا هر موضوعی که بر خلاف موازین اخلاقی و حقوقی است، باشد.

حذفیات بحث برانگیز

در بند 2 قوانین قدیم ذکر شده بود که بازیکنان نباید از پیراهن یا زیرپوشی که حاوی شعار، تبلیغ و یا هر نوع تصویر باشد استفاده نمایند. نمایش تبلیغات روی زیرپوش در طول مسابقه به نسبت اهمیت تبلیغ از سی میلیون ریال تا دویست میلیون ریال جریمه نقدی دارد. راجع به این موارد در قوانین تازه صحبتی نشده است.

در بند 31 قوانین قدیم ذکر شده بود که هیچ باشگاهی نمی تواند از حمایت اقتصادی موسسه ای که حامی اقتصادی داوران است، بهره مند گردد. این بند در قوانین تازه وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1739

به "ممنوعیت تبلیغ روی شورت، باشگاه ها و داوران اسپانسر مشترک می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تبلیغ روی شورت، باشگاه ها و داوران اسپانسر مشترک می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید