مخاطبان شناخت صحیحی از منابع سودمند کتابخانه ها ندارند

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سیدباقر میرعبداللهی در نشست دو روزه کارشناسان منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور که به میزبانی یزد برگزار گردید، گفت: کارشناسان منابع در کتابخانه ها نقشی مهم بر عهده دارند زیرا به کار تامین خوراک برای مخاطبان کتابخانه ها می پردازند.

مخاطبان شناخت صحیحی از منابع سودمند کتابخانه ها ندارند

وی بیان نمود: کارشناسان منابع همچنین می توانند نقش مهمی در ایجاد علاقمندی مخاطبان به مقوله کتابخوانی داشته باشند.

میرعبداللهی عنوان نمود: کوشش کارشناسان منابع باید در این جهت باشد که با بهره گیری از ابزارهای ترویج و معرفی کتاب، رفتار خواندن را در مخاطبان شکل دهند.

وی توضیح داد: مشکل امروز کتابخانه ها، کمبود منابع نیست، بلکه عدم شناخت صحیح مخاطبان از منابع سودمند موجود در کتابخانه ها، معضلی که با آن روبرو هستیم و باید کوشش کنیم داشته های کتابخانه ها را به نحو صحیح مدیریت و به اعضا و مخاطبان معرفی کنیم.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نقش کارشناسان منابع را فراتر از کتابدار و کارشناس اداری دانست و اعلام کرد: کارشناس منابع باید به معنای واقعی فردی کتابخوان، کتاب شناس و ارزیاب کتاب باشد تا بتواند به همکاران خود و اعضای کتابخانه مشاوره صحیحی در مورد منابع موجد بدهد.

وی همچنین از همکاران خود خواست با حضور در کتابخانه ها و بازدید مستمر از آنها، مسائل کتابخانه در حوزه منابع را از نزدیک رصد نمایند.

به گزارش خبرنگاران، در این نشست کارشناسان منابع نهاد کتابخانه های عمومی از سراسر کشور به مدت دو روز به بیان مسائل و تبادل نظر در زمینه بهبود وضعیت منابع و معرفی آنها به مخاطبان پرداختند.

در این نشست همچنین از کتاب رسانه و فرهنگ وقف در ایران نوشته سید امیر زکی پور از کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 33

به "مخاطبان شناخت صحیحی از منابع سودمند کتابخانه ها ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخاطبان شناخت صحیحی از منابع سودمند کتابخانه ها ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید