متعهد به سیاست چین واحد، تایوان را برای دفاع از خود کمک می کنیم!

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری در مقر ناتو بر تعهد واشنگتن به سیاست چین واحد تاکید نمود اما در عین حال اضافه نمود که ایالات متحده به تایوان برای دفاع از خود یاری خواهد نمود.

متعهد به سیاست چین واحد، تایوان را برای دفاع از خود کمک می کنیم!

آستین در این رابطه گفت: ما متعهد به سیاست چین واحد باقی می مانیم. همانطور که در چندین دولت انجام داده ایم، به یاری تایوان با منابع و قابلیت هایی که برای دفاع از خود احتیاج دارد، ادامه خواهیم داد.

وی بعلاوه در پاسخ به سوالی درباره واکنش واشنگتن به حمله احتمالی چین به تایوان، گفت که وی درگیر فرضیات نخواهد شد.

پیشتر و در همین رابطه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی مداخله جویانه اعلام نموده بود که آمریکا برای دفاع از تایوان اقدام خواهد نمود و تعهدی برای دفاع از این جزیره که چین آن را قلمروی خود می داند، دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا به دفاع از تایوان خواهد پرداخت یا خیر، گفت: بله، ما برای انجام این کار متهعد هستیم.

بایدن در ادامه و با اشاره به قدرت نظامی واشنگتن، گفت: چین، روسیه و بقیه دنیا می دانند که ما قوی ترین قدرت نظامی در تاریخ دنیا هستیم.

رئیس جمهور آمریکا در خاتمه اظهارات مداخله جویانه اش اضافه کرد: من خواستار جنگی سرد با چین نیستم. فقط می خواهم که چین بفهمد که ما تصمیم نداریم عقب بنشینیم و دیدگاه هایمان را تغییر دهیم.

وزارت خارجه چین نیز امروز آدینه از آمریکا خواست تا از ارسال هرگونه سیگنال اشتباه به هواداران جدایی طلبی در تایوان خودداری کند.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه خود در پکن در همین رابطه اظهار داشت که چین در خصوص منافع اصلی خود جایگاهی برای امتیاز دادن قائل نیست.

دولت های غربی و در راس آنها آمریکا در راستای سیاست یاد شده برای به چالش کشیدن قدرت چین، در حال آتش افروزی در این منطقه هستند و به ویژه نوک پیکان تفرقه افکنی خود را به سوی تایوان و هنگ کنگ که خط قرمز های چین محسوب می شوند، نشانه رفته اند.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1811

به "متعهد به سیاست چین واحد، تایوان را برای دفاع از خود کمک می کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متعهد به سیاست چین واحد، تایوان را برای دفاع از خود کمک می کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید