عظیمی: استفاده از بستر دانشگاه برای آموزش های مجازی به دانشجویان مقرون به صرفه تر است

به گزارش شهر سرگرمی، مدیر آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه خوارزمی گفت: اگر اساتید برای ارائه کلاس های آموزشی خود از بستر های دانشگاه استفاده کنند، برای آن ها و دانشجویان مقرون به صرفه تر خواهد بود.

عظیمی: استفاده از بستر دانشگاه برای آموزش های مجازی به دانشجویان مقرون به صرفه تر است

با ما همراه باشید و درباره jamalseyyedi بیشتر بدانید.

علی عظیمی، مدیر آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه خوارزمی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره سامانه آموزش آنلاین گفت: دوره های کارشناسی ارشد مجازی را از سال 93 آغاز کردیم و با این تجربه می دانستیم که در دوران کرونا با مشکل جدی روبرو نمی شویم.

عظیمی ادامه داد: سال 98 تصمیم گرفتیم زیرساخت های خود را برای مقطع ارشد مجازی تکمیل کنیم، اما شیوع کرونا باعث شد این زیرساخت را برای تمام دانشجویان انجام دهیم، چون ظرفیت دانشگاه برای پذیرش 10 هزار نفر محدود بود.

مدیر آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه خوارزمی گفت: در این خصوص فاز اول سامانه های خود را اوایل اسفندماه ارتقا دادیم (برای آموزش همزمان 400 کاربر) سپس در فروردین ماه و اواخر اردیبهشت ماه ظرفیت پذیرش همزمان را افزایش دادیم درنهایت اواخر تیرماه سامانه جدیدی را با استفاده از آخرین نرم افزار های موجود فراهم کردیم تا بتوانیم بدون دغدغه آموزش های آنلاین را داشته باشیم.

وی شرح داد: هزینه های زیرساخت بهره گرفته شده با توجه به شرایط متغیر بود، اما تا اینجا پیش رفته ایم که دانشگاه درحال حاضر این ظرفیت را دارد به دانشگاه های متقاضی خدمات دهد.

عظیمی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از اساتید به جای استفاده از بستر های آموزش مجازی دانشگاه از بستر های اسکاپ و تلگرام و ... بهره می گیرند، مطرح نمود: استفاده از بستر های اجتماعی برای تدریس اساتید راحت تر بود و برای استفاده از بستر های دانشگاه باید اساتید با این فضا آشنا می شدند. با توجه به مسائل امنیتی و محتوایی ارائه شده باید از زیرساخت رسمی و قابل کنترل استفاده شود بنابراین با وجود آنکه پیش تر از بستر هایی با کیفیت های مختلف این امر صورت می گرفت، اما هم اکنون در حال گذار از این بستر ها هستیم تا دیگر دانشجویان درگیر نصب نرم افزار و مسائل ارتباط دریافت نباشند.

مدیر آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه خوارزمی گفت: استفاده از بستر دانشگاه به چندین جهت مقرون به صرفه تر از اسکایپ و تلگرام و ... است، چون استفاده از بستر های داخلی هزینه اینترنت را تا 50 درصد کاهش می دهد و همچنین درصورت استفاده زیاد تخفیف های مناسبی ارائه خواهد شد. به عنوان مثال اگر دانشجویی برای یک ترم تحصیلی 70 تا 80 گیگابایت اینترنت را به مبلغ 100 هزار تومان خریداری کند باز هم کمتر از زمانی که به دانشگاه رفت وآمد می کند، هزینه کرده است.

وی درباره پیشنهاداتی که از جانب برخی دانشگاه ها برای آموزشی های مجازی به دانشجویان در غیرساعات اوج استفاده از اینترنت ادامه داد: ساعت هایی که استفاده از اینترنت هزینه پایین تری دارد معمولا 2 شب تا 7 صبح یا 3 شب تا 7 صبح هستند که زمان استراحت است و اساتید و دانشجویان نمی توانند در آن زمان کلاسی داشته باشند، اما اگر دانشجویان و اساتید از بسته های تخفیف دار اپراتور های ارائه دهنده خدمات استفاده کنند، بهتر می توانند حجم مصرفی اینترنت و هزینه های خود را مدیریت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1201

به "عظیمی: استفاده از بستر دانشگاه برای آموزش های مجازی به دانشجویان مقرون به صرفه تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیمی: استفاده از بستر دانشگاه برای آموزش های مجازی به دانشجویان مقرون به صرفه تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید