طرز تهیه پیاز داغ برای آش رشته با تمام نکات

به گزارش شهر سرگرمی، تصور کنید آش رشته داغ را داخل ظرف می کشید، اما خبری از پیاز داغ نیست! حتما متوجه شدید که چیزی کم است. بله! پیاز داغ، مثل روح آش رشته است. پس چه بهتر علاوه بر دانستن روش تهیه پیاز داغ چیپسی یا طرز تهیه پیاز داغ کاراملی، طرز تهیه پیاز داغ برای آش رشته را هم با نکاتش بدانید.

طرز تهیه پیاز داغ برای آش رشته با تمام نکات

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ برای آش رشته

  • به مقدار لازم

طرز تهیه پیاز داغ برای آش رشته

1. انتخاب و خرد کردن پیاز

اولین مرحله از طرز تهیه پیاز داغ برای آش رشته درست مثل طرز تهیه پیاز داغ عسلی این است که پیازهای درشت و سفیدی را انتخاب کنید و به صورت خلالی نازک و یکدست خرد کنید.

2. جوشاندن پیاز

اکنون پیازهای خرد شده را در یک قابلمه حاوی آب و مقداری نمک بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید. صبر کنید تا آب به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و بعد پیازها را از قابلمه آب خارج کنید و در صافی بریزید تا آبش کاملا خارج گردد بعد صبر کنید تا آب اضافی پیازها به طور کامل گرفته گردد.

3. سرخ کردن پیاز

روغن را در یک تابه یا قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گرم کنید. مقدار روغن باید به مقدار ای باشد که حدود نصف تا دو سوم پیازها در آن غوطه ور شوند. صبر کنید تا روغن به طور کامل داغ گردد. پیازهای آبگیری شده را به روغن داغ اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا پیازها به طور یکسان در روغن پخش شوند. حرارت را کمی زیاد کنید و به طور مرتب پیازها را هم بزنید تا به طور یکنواخت سرخ شوند. مراقب باشید که حرارت زیاد نباشد، زیرا پیازها سریع می سوزند و طعم تلخی پیدا می نمایند.

4. خنک کردن پیاز داغ

در اواخر پخت طرز تهیه پیاز داغ برای آش رشته، زعفران دم نموده و نمک و زردچوبه را به پیاز داغ اضافه کنید و به سرعت هم بزنید تا با پیازها مخلوط شوند. وقتی پیاز داغ به رنگ طلایی تیره و دلخواهتان رسید، آن را از روی حرارت بردارید و در یک صافی بریزید تا روغن اضافی آن گرفته گردد. سپس پیاز داغ را روی یک سینی یا پارچه تمیز پهن کنید تا خنک گردد. بعد که زمان پخت آش رشته شما تمام شد، این پیاز داغ را بهره ببرید.

نکات تکمیلی برای تهیه پیاز داغ

تهیه آش رشته بدون مخلفاتش کامل نیست و یک از مهمترین همراهان آش رشته، پیاز داغ است. تهیه پیاز داغ آش رشته کار سختی نیست اما دانستن نکات و فوت وفن های طرز تهیه پیاز داغ برای آش رشته بسیار ضروری است.

افزایش طعم و رنگ پیاز داغ

برای این که پیاز داغ مجلسی تر گردد، می توانید از مخلوط روغن آفتابگردان و کره بهره ببرید. بعلاوه می توانید مقداری زردچوبه را قبل از اضافه کردن پیاز به روغن داغ، در روغن تفت دهید تا عطر و طعم بهتری به پیاز داغ بدهد.

روش و مدت نگهداری پیاز داغ

پیاز داغ را می توانید در ظرف دربسته و در یخچال تا 2 هفته نگهداری کنید. البته اگر آن را در فریزر قرار دهید مدت زمان نگهداری آن بیشتر خواهد بود.

تفاوت روش تهیه پیاز داغ با آب جوش و بدون آب جوش

در این روش، پیازها قبل از سرخ شدن به مدت کوتاهی در آب جوشانده می شوند. این کار باعث می گردد که پیازها نرم تر شده و راحت تر سرخ شوند. بعلاوه، جوشاندن پیازها، تلخی آنها را تا حدودی می گیرد و طعم ملایم تری به آنها می دهد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 9 خرداد 1403 بروزرسانی: 9 خرداد 1403 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2258

به "طرز تهیه پیاز داغ برای آش رشته با تمام نکات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیاز داغ برای آش رشته با تمام نکات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید