صربستان و مونته نگرو سفرای یکدیگر را اخراج کردند

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، در آستانه برگزاری مراسم تحلیف دولت جدید و طرفدار صربستان در پایتخت مونته نگرو، تنش دیپلماتیک میان بلگراد و پودگوریتسا رو به افزایش گذاشت تا جایی که دولت مونته نگرو ولادیمیر بوزُویچ سفیر صربستان در این کشور را عنصر نامطلوب خواند و او را از خاک خود اخراج کرد.

صربستان و مونته نگرو سفرای یکدیگر را اخراج کردند

وزارت خارجه مونته نگرو در توضیح چرایی این اخراج به مداخله طولانی مدت و پیوسته [سفیر صربستان] در امور داخلی مونته نگرو استناد کرد.

دولت صربستان نیز ساعاتی بعد در اقدامی تلافی جویانه تارزان میلوسویچ سفیر مونته نگرو را عنصر نامطلوب اعلام کرده و او را از کشور اخراج کرد.

شایان ذکر است که این تقابل دیپلماتیک می تواند بر تنشهای کنونی در روابط میان این دو کشور حوزه بالکان- که هر دو پیش از همه پرسی استقلال در سال 2006 یک کشور واحد بودند- بیافزاید.

قرار است روز چهارشنبه مجلس مونته نگرو در مورد دولت جدید این کشور که ائتلافی از سه گروه اپوزیسیون است، مراسم رأی گیری برگزار کند. در حال حاضر قدرتمندترین حزب در مجلس این کشور، جبهه دموکراتیک طرفدار روسیه و صربستان است.

به همین دلیل مقامات در حال کناره گیری این کشور دولت صربستان را متهم می کنند که به نیروهای سیاسی طرفدار خود در مونته نگرو برای گماشتن متحدان در مناصب مهم و کسب مجدد نفوذ کمک می کند.

بیانیه وزارت خارجه مونته نگرو تأکید می کند که بوزُویچ، سفیر صربستان با اعلام اینکه تصمیم سال 1918 برای پیوستن به پادشاهی صربستان اقدامی برخاسته از آزادی و اراده آزاد مردم مونته نگرو بوده است، تأکید کرد که بوزویچ مستقیماً به مونته نگرو اهانت کرده است.

این در حالی است که مجلس مونته نگرو در سال 2018 این تصمیم صدساله را بی اعتبار خواند و اعلام کرد که این حکم کشور مونته نگرو را از حق حاکمیت خود محروم کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1317

به "صربستان و مونته نگرو سفرای یکدیگر را اخراج کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صربستان و مونته نگرو سفرای یکدیگر را اخراج کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید