داستان نخستین پیراشکی فروشی تهران؛ چرچیل مشتری این مغازه بود؟

به گزارش شهر سرگرمی، اگر شما هم جزو هواداران این غذای خوشمزه هستید، بد نیست بدانید چطور پای این غذای خوشمزه روسی به ایران باز شد و اولین پیراشکی فروشی تهران کجا دایر شد؟

داستان نخستین پیراشکی فروشی تهران؛ چرچیل مشتری این مغازه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس شنیده ها، در سال 1328 شخصی ارمنی تبار به نام گی گو به همراه خسروی، شریک ایرانی اش، اولین مغازه پیراشکی فروشی تهران را در خیابان قوام السلطنه یا همان خیابان سی تیر افتتاح کردند.

این دو شریک چند سال بعد به دلایلی محل کسب و کارشان را تغییر می دهند و فروشگاهی در یکی از لوکس ترین خیابان های تهران، خیابان جمهوری فعلی، برپا می نمایند و در آن انواع پیراشکی های کرم دار، مربایی، کلم و سیب زمینی درست می نمایند و به مرور با تغییر ذائقه مشتریان، پیراشکی سوسیس و کالباس هم به فهرست غذاهایشان اضافه می گردد.

پیراشکی فروشی خسروی به علت همسایگی با کافه نادری و واقع شدنش در مدرن ترین خیابان آن موقع، خیلی زود آوازه اش در شهر می پیچد و پذیرای بسیاری از هنرمندان مشهور و چهره های معروف آن روز ها می گردد.

چرچیل مشتری این مغازه بود!

پیراشکی فروشی خسروی هنوز هم سرپاست و بنا به گفته صاحب کنونی اش، البته مثل گذشته پاتوق هنرمندان نیست و اغلب خریداران پیراشکی ها، کسبه خیابان جمهوری و مشتریان گذری هستند. هرچند چیدمان مغازه مثل قدیم است و روی دیوار ها تصاویری از تهران دهه 40 و بریده روزنامه های قدیمی که درباره این مکان مطلب نوشته بودند، دیده می گردد. شایع است مشهورترین مشتری این مغازه، وینستون چرچیل، از نامدارترین سیاستمداران بریتانیا و نخست وزیر انگلستان در زمان جنگ جهانی دوم، بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2136

به "داستان نخستین پیراشکی فروشی تهران؛ چرچیل مشتری این مغازه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان نخستین پیراشکی فروشی تهران؛ چرچیل مشتری این مغازه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید