سفیر سابق کانادا یکبار دیگر آرگو را نکوهش کرد

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، کن تیلور که نقش اصلی در خروج 6 دیپلمات فراری سفارت آمریکا، از ایران را برعهده داشت، تاکید نمود که این فیلم چنان نشان داده که انگار افراد کانادایی نیز منتظر بودند تا در ماموریت سیا از ایران فرار نمایند.

سفیر سابق کانادا یکبار دیگر آرگو را نکوهش کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

با نمایش فیلم آرگو در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در ماه سپتامبر، بن افلک مدام با این مساله روبرو شده که فرار 6 دیپلمات آمریکایی حاصل کوشش بین سیا و سفارت کانادا در ایران بوده است. اما این نقش از سوی کن تیلور سفیر وقت کانادا در تهران که معتقد است نقش اصلی در این زمینه را ایفا نموده، قابل فبول نیست.

او که تا به امروز چندین مصاحبه با رسانه های خبری انجام داده و تاکید نموده که افراد کانادایی در نسخه هالیوودی این ماجرا صندلی واقعی خود را ندارند، ابراز امیدواری نموده تا بن افلک در حالی که جایزه اسکارش را امشب دریافت می نماید، از نقش کانادا یاد کند!

او امروز در مصاحبه با آسوشیتدپرس ابراز امیدواری نموده که افک این کار را بکند و تاکید نموده که در غیراین صورت باید منتظر واکنش های بعدی آن باشد. تیلور افزوده است : فیلم چنین وانمود می نماید که انگار کانادایی ها هم منتظر بودند تا فرار نمایند.

تیلور در مصاحبه با نیویورک تایمز نیز می گوید این فیلم فیلم خوبی است اما نقش کانادا را به طور کل به خودش و سیا منتسب می نماید.

در این فیلم بن افلک در نقش تونی مندز مامور سیا بازی نموده که در نقش تهیه نماینده ای که قصد ساختن یک فیلم علمی تخیلی دارد برای خروج این 6 دیپلمات فراری به ایران می آید.

در حالی که امشب مراسم اسکار برگزار می گردد و آرگو نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم است، بن افلک که به عنوان کارگردان در میان کارگردانان نامزد جایی نیافته، با ارسال ایمیلی برای نشریه تایمز درباره این یادآوی گفت معتقد است نظرات سفیر کانادا در این فیلم مورد توجه قرار گرفته است. او نوشته: اگر بخواهم صادقانه بگویم از این که شنیدم کن هنوز در این باره صحبت می نماید متعجب شدم. من و کن چند هفته پیش در این باره با هم حرف زدیم و او از من خواست تا نریشن فیلم مستندی را که او درباره بحران گروگانگیری درباره ایران ساخته را بگویم.

در همین حال جیمی کارتر رییس جمهوری وقت آمریکا در مصاحبهیی با سی.ان.ان که پنج شنبه انجام شد، خیلی سیاستمدارانه درباره این فیلم نظر داده است. او گقت هر چند آرزو می نماید آرگو جایزه بهترین فیلم را دریافت کند، اما مندز تنها یک روز و نیم در ایران حضور داشت و قهرمان اصلی این فیلم، به نظر من کن تیلور بود که همه مراحل این ماجرا را رهبری کرد.

کن تیلور سفیر وقت کانادا در ایران در مصاحبه های قبلی اش از فیلم انتقادهای مختلفی داشت و تاکید نمود که همه آنچه در سکانس پایانی فیلم مطرح شده و فرار هالیوودی گروه، کاملا تخیلی است و این گروه بدون مسئله ای از ایران خارج شدند و این مساله نشان دهنده امنیت کامل خارجی هایی است که در آن موقع در ایران حضور داشتند.

منتقدان متعدد از جمله منتقد هنری نیویورک تایمز نیز از تخیلی بودن این فیلمنامه و هالیوودی بودن آن انتقاد نموده بود و خود افلک نیز تایید نموده است که بسیاری از صحنه های فیلم صرفا به دلیل ایجاد روح اکشن در فیلم شکل گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 703

به "سفیر سابق کانادا یکبار دیگر آرگو را نکوهش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر سابق کانادا یکبار دیگر آرگو را نکوهش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید