سایه سنگین چین بر 10 اقتصاد برتر در عرصه نوآوری

به گزارش شهر سرگرمی، آمارهای رسمی تازه حاکی از پیشرفت قابل توجه چین در عرصه نوآوری و نزدیک شدن این کشور به 10 اقتصاد برتر جهان در زمینه نوآوری است.

سایه سنگین چین بر 10 اقتصاد برتر در عرصه نوآوری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، به گزارش سازمان جهانی مالکیت معنوی که روز دوشنبه منتشر شد چین همچنان تنها اقتصاد دارای عایدی میانه است که در فهرست 30 اقتصاد دارای بیشترین نوآوری در جهان خودنمایی می نماید. این کشور در کوشش است تا به اسم یک پیشرو در عرصه نوآوری خود را در بین 10 رتبه اول جهان در این زمینه اثبات کند.

گزارش شاخص نوآوری این سازمان در سال 2021 نشان می دهد که چین پیشرفتی مستمر داشته و رتبه چهاردهم سال گذشته خود را در امسال با 2 پله بهبود به دوازدهم رسانده و فاصله زیادی تا ورود به 10 اقتصاد برتر دارای نوآوری در جهان ندارد.

به گزارش این سازمان آمار و ارقام حاکی از اهمیت زیاد سیاستهای دولت چین و محرکهای مناسب پکن برای پیشرفت و نوآوری در این کشور است.

طبق شاخص جهانی نوآوری تعداد پتنت های چین در مقیاس فراوری ناخالص ملی بیشتر از پتنت های ژاپن، آلمان و آمریکا است.

دارن تانگ مدیر کل سازمان جهانی مالکیت معنوی با اشاره به تاثیر گسترده کرونا بر اقتصاد گفت: همانطور که جهان در پی بازسازی پس از پاندمی است، می دانیم که نوآوری برای غلبه بر چالش هایی که اکنون با آن مواجهیم و بعلاوه ساخت آینده بهتر بخشی جدایی ناپذیر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1758

به "سایه سنگین چین بر 10 اقتصاد برتر در عرصه نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سنگین چین بر 10 اقتصاد برتر در عرصه نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید