سازمان سینمایی با یاری هنروتجربه می تواند اکران فیلم کوتاه را ساماندهی کند

به گزارش شهر سرگرمی، تهران (پانا) - عماد خدابخش معتقدست فیلم های کوتاه شرایط قرمز و به طور کلی فیلم های کوتاه در شرایطی حرفه ای ساخته می شوند و قطعاً تماشای آنها برای مخاطبان در سالن سینما به مراتب بهتر است.

سازمان سینمایی با یاری هنروتجربه می تواند اکران فیلم کوتاه را ساماندهی کند

به گزارش صبا، عماد خدابخش تدوینگر سینما درباره مجموعه فیلم های کوتاه شرایط قرمز که در سینماهای هنروتجربه روی پرده است و اینکه آیا اکران این مجموعه فیلم های کوتاه به سینمای کوتاه یاری می نماید یا خیر، به خبرنگار صبا گفت: اکران فیلم های کوتاه قطعاً به دیده شدن سینمای کوتاه یاری خواهد نمود اما مساله ای که وجود دارد در وهله اول، ساماندهی اکران ها است؛ اینکه فیلمسازهایی که یک بسته یا مجموعه را جمع می نمایند، معمولاً باید خودشان، خودشان را پیدا نمایند و به سازوکاری برای اکران برسند. مساله اصلی این است که چطور می گردد این پروژه را به ساماندهی رساند که برای فیلمسازهایی که ارتباطی با دیگران ندارند، فرصتی فراهم گردد.

وی با تاکید بر اینکه موسسه هنر و تجربه و سازمان سینمایی در این زمینه می توانند راهکاری بیندیشند، اظهار کرد: اساساً مخاطب فیلم کوتاه، مخاطب خاص است بنابراین آن شکلی که سینمای بلند حرفه ای تبلیغات دارند، در این نوع سینما وجود ندارد و خود فیلمسازها به صورت شخصی و مستقل، کارها را انجام می دهند. تجربه های موفقی را نیز پیشتر شاهد بودیم که به علت کرونا و محدودیت ها کمرنگ شدند اما الان که دوباره سینماها باز شدند، فکر می کنم باید تمهیدی جدی در این زمینه اندیشیده گردد.

خدابخش که تدوین فیلم کوتاه شوفر از مجموعه شرایط قرمز را انجام داده است، اکران این مجموعه فیلم ها را اتفاقی خوب توصیف و درباره اکران آنلاین فیلم های کوتاه نیز اظهار کرد: معتقدم الان که سینماها باز شدند، بهتر است مخاطبان فیلم های کوتاه را هم روی پرده ببینند. فیلم های کوتاه شرایط قرمز و به طور کلی فیلم های کوتاه در شرایطی حرفه ای ساخته می شوند و قطعاً تماشای آنها در سالن سینما به مراتب بهتر است.

وی که در کارنامه حرفه ای خود تدوین فیلم های سینمایی به نامی را دارد، در انتها درباره تفاوت تدوین فیلم بلند و کوتاه گفت: شکل تدوین فیلم کوتاه با بلند، خیلی تفاوت وجود ندارد حتی می توانم بگویم که بعضاً فیلمسازهای کوتاه، جدی تر از فیلمسازهای بلند کار می نمایند، چراکه در سینمای کوتاه مساله فروش و بخش صنعتی سینما کمتر است و تجربه هایی که در سینمای کوتاه می گردد خیلی بیشتر است بنابراین برای شخص من، سینمای کوتاه مقوله جدی تری به شمار میرود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1896

به "سازمان سینمایی با یاری هنروتجربه می تواند اکران فیلم کوتاه را ساماندهی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان سینمایی با یاری هنروتجربه می تواند اکران فیلم کوتاه را ساماندهی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید