ساختمان مجلس اروپا در استراسبورگ، عکس

به گزارش شهر سرگرمی، ساختمان های مجلس در محله اروپایی شهر قرار دارند که سایر ارگان های اروپایی جدا از اتحادیه اروپا نیز در آن حضور دارند. امروزه ساختمان اصلی این نهاد، لوئیز وایس (Louise Weiss) است که در سال 1999 بازگشایی شد. ساختمان لوئیز وایس در منطقه واکِن (Wacken) استراسبورگ، در جنوب شیلْتیگْهایم (Schiltigheim) واقع شده است.

ساختمان مجلس اروپا در استراسبورگ، عکس

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

پروژه ساخت این نهاد حدود 470 میلیون یورو هزینه در بر داشت و گنجایش 785 نفر اعضای مجلس و 680 نفر بازدیدکننده را دارد. 18 اتاق اجتماعات دیگر و همچنین 1,133 اداره مجلسی جزو سایر امکانات در نظر گرفته شده اینجا هستند. لوئیز وایس به وسیله یک پل پیاده رو به ساختمان های وینستون چرچیل و سالوادور دِ ماداریاگا متصل می گردد.

با مساحتی بیش از 220,000 متر مربع و برج 60 متری شاخصش، این ساختمان یکی از بزرگ ترین ساختمان های استراسبورگ محسوب شده که از بسیاری نقاط شهر دیده می گردد. لوئیز وایس توسط یک تیم پاریسی از معماران طراحی شد. بعد از تائید شدن پروژه در یک مسابقه بین المللی در سال 1991 ساخت آن به سفارش جامعه توسعه و تجهیزات منطقه استراسبورگ، به نمایندگی از انجمن شهری استراسبورگ در می سال 2005 شروع شد.

با بیش از 12 جرثقیل که هم زمان کار می کردند، می شد ادعا کرد که آن محل یکی از بزرگ ترین محوطه های ساختمانی آن دهه از اروپا بود. بازگشایی ساختمان در 14 دسامبر سال 1999 توسط رئیس جمهور وقت، ژاک شیراک و رئیس مجلس، نیکول فونتن انجام شد.

ساختمان لوئیز وایس به خاطر طراحی داخلی پیچیده اش مورد انتقاد واقع شد: این ساختمان کاملاً شفاف است اما پیدا کردن راستا در آن کار راحتی نیست؛ بین طبقات مختلف پل هایی در نظر گرفته شده اما نمی توانید کاملاً مطمئن باشید که آن ها به کجا می فرایند. زمانی که این ساختمان بازگشایی شد به خاطر تیره بودن و سختی پیدا کردن راه در آن محکوم شد و پس از آن نیز انبوه مسائل مخابراتی و مسائل فنی بالابرها به این بدنامی ها اضافه شدند.

رئیس مجلس، نیکول فونتن ترجیح می داد تا 9 ردیف پلکان تا محل کارش را پیاده طی کند تا در آسانسورهای خراب گیر بیفتد. در سال 2002 منبع آب ساختمان ها به خاطر استفاده نشدن در بیشتر سال، به بیماری لژیونر آلوده شد و در سال 2008 سقف اتاق اعضا فرو ریخت.

برج این ساختمان که به صورت تعمدی نیمه کاره رها گشت، تبدیل به یک نماد پر رنگ شد، زیرا که این برج به سمت شرق بود (به سمت اروپای شرقی) که تا زمان اتمام ساختمان هیچ کشوری از آن قسمت وارد اتحادیه اروپا نشده بود. چهره های سرشناس شهری اعتقاد داشتند که این ساختمان از نقاشی برج بابل پیتر بروگل (نسخهوین) الهام گرفته شده است. به هرحال هم نقاشی و هم ساختمان هر دو از ویرانه های کلوسئوم الهام گرفته شده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 765

به "ساختمان مجلس اروپا در استراسبورگ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان مجلس اروپا در استراسبورگ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید