رونمایی از تمبر تختی و امضای تفاهم نامه مسئولان کشتی و شرکت پست

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، در مراسم رونمایی از تمبر یادبود و اختصاصی دنیا پهلوان تختی، مهندس سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات و مدیرکل شرکت ملی پست، عمیدی مدیرکل دفتر مدیرعامل و مدیر ارتباطات شرکت ملی پست، مقصودی مدیرکل پست تهران و جنتی مدیرکل پست شمال غرب ایران، علیرضا دبیر رئیس، حمید سوریان نایب رئیس و سیدجلال عسگری دبیر فدراسیون، محسن کاوه مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد، امید نوروزی قهرمان دنیا و المپیک حضور داشتند.

رونمایی از تمبر تختی و امضای تفاهم نامه مسئولان کشتی و شرکت پست

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، در این مراسم گفت: نمی دانم بگویم کشتی به تختی یاری نموده یا تختی به کشتی یاری نموده در جاهایی کشتی به تختی یاری نموده و در جاهایی تختی به کشتی یاری نموده است.

وی ادامه داد: تختی تنها کسی است که به کشتی یاری نموده و احترامی که ما داریم مدیون نگاه مردم به این قهرمان عظیم کشتی ایران و سجایای اخلاقی اوست.

دبیر گفت: دنبال این بودیم که با توجه به شرایط شیوع کرونا، مراسم دنیا پهلوان تختی با حضور مردم بر سر مزار آن مرحوم در ابن بابویه برگزار گردد و قرار شد که این مراسم بدون سخنران و فقط با ضرب و زنگ مرشد برگزار گردد.

رئیس فدراسیون کشتی توضیح داد: از شرکت ملی پست تشکر می کنم که به یاری ما آمدن برای رونق دادن به کشتی و اینکه صندلی کشتی در بین مردم بالا برود.

وی ادامه داد: شرکت پست قرار است تمبر یادبود قهرمانان المپیک ما را به صورت اختصاصی چاپ کند و این می تواند انگیزه ای به کشتی گیران بدهد، ضمن اینکه یاد این قهرمانان را در مردم زنده نگه دارد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی از ورزش ایران عظیم تر است و کشتی در زمان ایران قدیم در حاشیه دریای خزر و ایران وجود داشته و هم اکنون نیز بیشتر قهرمانان دنیا از این خطه هستند.

وی ادامه داد: کشتی ورزش ملی ما است و جزئی از هویت ما ایرانیان محسوب می گردد و ما باید برند کشتی را بالا ببریم.

دبیر گفت: از اینکه شرکت ملی پست به کشتی و کشتی گیران احترام گذاشت و مانند برادر کنار ما آمد، بسیار متشکرم و امیدوارم که این تفاهم نامه اثرات خوب و ماندگاری در کشتی داشته باشد.

وی در خصوص رونمایی از تمبر دنیا پهلوان تختی گفت: کشتی از ایران باستان در ایران بوده و در اسلام نیز کشتی سفارش شده و این هم ورزش سنتی ما و هم مذهبی ماست و کاری که شرکت پست امروز انجام داد یاری بود تا دیدگاه مردم نسبت به کشتی بهتر گردد.

رئیس فدراسیون کشتی در سرانجام تأکید کرد: فرق نمی نماید ما کار کنیم یا شما، مهم این است که پرچم جمهوری اسلامی بالا برود و این رونمایی از تمبر در فکر و ذهن کشتی گیران باقی خواهد ماند.

رمضانعلی سبحانی فر نیز در ادامه این مراسم گفت: یاد و نام شهدای عزیز و یاد و خاطره دنیا پهلوان تختی که امروز پنجاه و سومین سالگرد ایشان است گرامی می داریم.

وی ادامه داد: از شما پیشکسوتان قدردانی می کنیم که این موضوع را بسیار با اهمیت دانستید و این مراسم را برگزار کردید اگرچه محدودیت ها برای کرونا است اما این کار در فضای مجازی حتماً منعکس خواهد شد.

سبحانی فر توضیح داد: تختی به کشتی هویت داده است و نام دنیا پهلوان تختی را باید گرامی بداریم و به همین خاطر است که ما اینجا جمع شده ایم و وظیفه داریم که رفتار و منش آن پهلوان عظیم را الگوی خود قرار دهیم.

رئیس شرکت ملی پست گفت: یکی از بحث هایی که می تواند عظیمان کشتی را در ذهن مردم زنده نگه دارد دریافت چنین مراسم هایی است و دیگر کار این است که تمبر یادبود دنیا پهلوان تختی را رونمایی کنیم و این دومین تمبر دنیا پهلوان تختی است و تمبر بعنوان یک شئ گرانبها و سبک وزن است و سفیر تاریخ است که گذشتگان ما و مشاهیر حال ما را به آیندگان منتقل می نماید.

سبحانی فر گفت: ورزش پهلوانی خصوصیات خاص خود را دارد و کشتی های ما تحت تأثیر پهلوانی است و کسی که پهلوان میدان باشد، خصلت های شجاعت، شهامت، آزادگی، گذشت و ایثار را داد و این در جامعه ما تأثیرگذار است و می تواند الگوی بسیار خوبی برای جوانان و جامعه ما باشد.

وی ادامه داد: اگر امروز دنیا پهلوان تختی را همه می ستایند به لحاظ خصایص شخصیتی است که وی از میدان قهرمانی و پهلوانی بدست آورده است.

سبحانی فر در سرانجام گفت: ما باید قدر پهلوانان و قهرمانان ما و کسانی که الگوی جامعه هستند را بدانیم و کاری که امروز رخ داد، کاری بسیار پسندیده بود. از اینکه در کنار مجموعه فدراسیون کشتی هستیم خوشحالیم و از اینکه یاری حال کشتی که امروز در دنیا ما به شهامت و شجاعت ایرانی ها معرفی می نماید خوشحالیم.

در ادامه این مراسم تفاهم نامه ای بین فدراسیون کشتی و شرکت ملی پست ایران، شرکت پست تهران و پست شمالغرب تهران به امضا رسید.

همچنین در سرانجام این مراسم نفرات حاضر از تمبر یادبود و اختصاصی دنیا پهلوان تختی رونمایی و آن را امضا کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1380

به "رونمایی از تمبر تختی و امضای تفاهم نامه مسئولان کشتی و شرکت پست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تمبر تختی و امضای تفاهم نامه مسئولان کشتی و شرکت پست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید