وزنه برداری ایران شانسی برای کسب کرسی جهانی ندارد

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حسین رضازاده که در مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان شرکت نموده بود، در مورد شرایط وزنه برداری و کسب سهمیه برای المپیک گفت: باید دو سهمیه بگیریم که نگرفته ایم. مسابقات کلمبیا هم حکم انتخابی المپیک ندارد و فقط رقابت های ازبکستان برگزار می گردد.

وزنه برداری ایران شانسی برای کسب کرسی جهانی ندارد

وی ادامه داد: ملی پوشان در اردوی اهواز بودند و فقط سه چهار نفر می توانند به ازبکستان بروند. امیدوارم نمایندگان ایران وزنه خوبی بزنند و سهمیه بگیرند و در توکیو نیز به مدال برسند.

این قهرمان پیشین وزنه برداری در خصوص شانس کسب مدال المپیک توسط وزنه برداران در توکیو اظهار داشت: شرایط سخت است. وزنه برداران همواره در المپیک مدال آور بودند. بهترین عملکرد در المپیک 2012 با سه طلا و دو نقره بود. امیدوارم برای توکیو نیز دو سهمیه و دو مدال بگیریم.

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری در خصوص انتخابات فدراسیون دنیای و شانس ایران برای کسب کرسی در این دوره از انتخابات یادآوری کرد: پیگیر اخبار هستم. IOC از لحاظ برنامه های فدراسیون دنیای، دوپینگ و تغییر رئیس پیگیر اتفاقات است. وزنه برداری چندین سال در المپیک بوده است و امیدوارم با انتخاب هیات اجرایی خوب، مدیریت خوبی برای وزنه برداری دنیا انجام گردد.

وی در خصوص بعضی نگرانی ها در خصوص حذف وزنه برداری از المپیک گفت: این تهدید قبلاً هم بود ولی برنامه ریزی شد تا این رشته در المپیک باقی بماند. با این حال خطر برای حذف از المپیک هنوز باقی است.

پیشکسوت وزنه برداری کشورمان در خصوص شانس کسب کرسی ایران در انتخابات فدراسیون دنیای یادآوری کرد: فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد چون شرایط سخت است. دوستان استاد ما هستند ولی شرایط سخت است و باید رایزنی نمایند. در فدراسیون دنیای همه برای کرسی های مهم رقابت می نمایند امیدوارم رای بیاورند و از کشور دفاع نمایند.

رضازاده در خصوص زمان برگزاری انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا گفت: انتخابات آسیا بعد از انتخابات دنیای است. من عضو هیات اجرایی هستم و باید نفرات را فدراسیون ملی معرفی کند. من دوست دارم یاری کنم چون از جنس وزنه برداری هستم.

وی در خصوص جایگزین مرحوم سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو گفت: سه هفته اردو در تهران داشتیم و مرحله دوم یک ماهه بود و از اول بهمن در جزیره کیش شروع شده است. جا دارد از کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین تشکر کنم. امیدوارم مدال های خوبی در پارالمپیک کسب کنیم. پیش بینی کسب 3 تا 4 مدال داریم ولی رنگ آن قابل پیش بینی نیست.

رضازاده در انتها یادآوری کرد: سیامند وزنه بردار بزرگی بود. جایگزین وی میرزایی در دسته فوق سنگین است و تمرینات و رکوردهای خوبی دارد. در شهر اشنویه مسابقاتی به نام سیامند رحمان و همزمان با سالگرد درگذشت وی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1439

به "وزنه برداری ایران شانسی برای کسب کرسی جهانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزنه برداری ایران شانسی برای کسب کرسی جهانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید