رنگ سال 2022 چیست و علت انتخاب آن چه بوده است؟

به گزارش شهر سرگرمی، کارل گوستاو یونگ، روانشناس مشهور سوئیسی می گوید: رنگ ها زبان مادری ناخودآگاه انسان هستند.

رنگ سال 2022 چیست و علت انتخاب آن چه بوده است؟

رنگ ها از عناصر اصلی طراحی هستند و احساسات ما را برمی انگیزند. رنگ ها بعلاوه ابزار بازاریابی قدرتمندی برای تحت تاثیر قراردادن مشتریان هستند. بنابراین چه رنگی می تواند سال 2022 میلادی را به برترین شکل معرفی کند؟

سامانه رنگ شرکت آمریکایی پانتون مستقر در نیوجرسی که از اوایل دهه 1960 میلادی سامانه ای برای فراوری رنگ استاندارد است، برای سال تازه میلادی رنگ Very Peri را برگزیده که در واقع تلفیقی از طیف های دو رنگ بنفش و آبی است.

در شرح علت انتخاب این رنگ آمده است: این رنگ نماد روحیه و طرز تفکر دنیای در حال حاضر، و نماد دورۀ گذاری است که ما در حال عبور از آن هستیم. این رنگ ادغام در زندگی مدرن و چگونگی تجلی رنگ های دنیای دیجیتال در دنیای واقعی و عکس آن را نشان می دهد.

شروع تئوری رنگ ها و دانش اندوزی درباره آن به دهه 1660 میلادی و کوشش های ایزاک نیوتن برمی گردد. او بود که برای اولین بار به این نتیجه رسید که رنگ ها طول موج های متفاوتی از نور هستند.

دویست سال بعد، کارل یونگ سوئیسی به مطالعه رنگ ها و چگونگی تأثیر آن بر فکر پرداخت. پس از آن، ابتدا از رنگ ها و تاثیرات آن در روان درمانی و سپس در فعالیت های تجاری به ویژه با تبلیغات و بازاریابی استفاده شد.

امروزه از رنگ قرمز اغلب برای بیان اهمیت یک موضوع یا اعلام فوریت آن استفاده می گردد. رنگ زرد با خلاقیت و تفریح مرتبط است و آبی که با رنگ برگزیده سال 2022 میلادی هم طیف است نیز رنگی آرام بخش محسوب می گردد که اطمینان و اعتماد را القا می نماید.

رنگ سال چگونه معین می گردد؟

شرکت پانتون می گوید که رنگ انتخاب شده برای هر سال، نتیجۀ تحلیل روندها است و کارشناسان رنگ در این شرکت، تاثیرات رنگ های تازه را در سراسر دنیا آنالیز می نمایند؛ از جمله تاثیر این رنگ ها بر صنعت تفریح و فیلمسازی، مد و هنر و طراحی، مقاصد محبوب گردشگری، سبک های تازه زندگی، سبک های بازی، فناوری های تازه، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و حتی رویدادهای ورزشی.

پیش از این در سال 2021 میلادی پانتون دو رنگ زرد و طیفی از خاکستری را به عنوان رنگ سال برگزید.

منبع: فوت و فن / یورونیوز
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2068

به "رنگ سال 2022 چیست و علت انتخاب آن چه بوده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ سال 2022 چیست و علت انتخاب آن چه بوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید