حمایت ایران از سازوکار منطقه ای در قفقاز برای تقویت صلح و ثبات در منطقه

به گزارش شهر سرگرمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در توئیتی نوشت: ایران از ابتکار ایجاد یک سازوکار منطقه ای برای تقویت صلح، ثبات و توسعه در منطقه حمایت می نماید.

حمایت ایران از سازوکار منطقه ای در قفقاز برای تقویت صلح و ثبات در منطقه

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان (باکو) امروز (آدینه) در توئیتی نوشت: ایران از ابتکار ایجاد یک سازوکار منطقه ای برای تقویت صلح، ثبات و توسعه در منطقه حمایت می نماید.

وی اضافه کرد: سه کشور قفقاز جنوبی (جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) به اضافه سه کشور عظیم همسایه (ایران، ترکیه و روسیه) می توانند به نفع منطقه همکاری نمایند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بهمن 1399 در سفر به پنج کشور منطقه و در ملاقات با مقامات این کشورها ضمن گفت وگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه، در مورد همکاری های منطقه ای 6 جانبه به رایزنی پرداخت.

ظریف در ملاقات با الهام علی اف ضمن استقبال از طرح پیشنهادی رئیس جمهور آذربایجان تحت اسم ابتکار همکاری های منطقه ای 6 جانبه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای یاری و همکاری در همه زمینه هایی که به برقراری صلح، ثبات و آرامش در منطقه یاری کند را اعلام نمود. (بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1664

به "حمایت ایران از سازوکار منطقه ای در قفقاز برای تقویت صلح و ثبات در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت ایران از سازوکار منطقه ای در قفقاز برای تقویت صلح و ثبات در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید