کوشش آمریکا برای کارشکنی در روابط چین و ایتالیا

به گزارش شهر سرگرمی، وزر خارجه آمریکا در سفر خود به ایتالیا تمام کوشش خود برای جلوگیری از تعمیق روابط پکن و رم را انجام داد.

کوشش آمریکا برای کارشکنی در روابط چین و ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا امروز (چهارشنبه) نسبت به آنچه خود برنامه چین برای توسعه نفوذ مالی در ایتالیا خواند ابراز نگرانی کرد و به رم هشدار داد که مراقب این نوع رفتار پکن باشد.

در طرف مقابل لوییجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا نیز در کنفرانس خبری مشترک خود با پامپئو گفت که دولت کشورش نگرانی های آمریکا درباره توسعه فن آوری 5G توسط چین را درک نموده و در عین حال گفت که تمام قراردادها به دقت مورد آنالیز قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر پامپئو در سمپوزیومی که به میزبانی سفارت آمریکا برگزار شده بود گفت: هیچ کجا بیشتر از چین آزادی مذهبی تحت فشار و حمله قرار ندارد.

پامپئو که خود را یک مذهبی تمام عیار می داند به انتقاد از عملکرد چین علیه اقلیت های اویغور، بودایی های تبت و دیگر مذاهب پرداخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1119

به "کوشش آمریکا برای کارشکنی در روابط چین و ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای کارشکنی در روابط چین و ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید