تشکیک در آمار قربانیان کرونا در فرانسه ، چرا خانه های سالمندان از قلم افتاد؟

به گزارش شهر سرگرمی، از هنگامی که یک مقام وزارت بهداشت فرانسه آمارقربانیان ناشی از کرونا در خانه های سالمندان از ابتدای شیوع تا کنون را 884 مورد اظهار داشت، دقت آمار رسمی کرونا در این کشور زیر سؤال رفته است.

تشکیک در آمار قربانیان کرونا در فرانسه ، چرا خانه های سالمندان از قلم افتاد؟

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، از شامگاه پنج شنبه که ژروم سالومون، مدیر کل سلامت وزارت بهداشت فرانسه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در خانه های سالمندان از ابتدای شیوع تا کنون را 884 مورد اظهار داشت، دقت آمار رسمی کرونا در این کشور زیر سؤال رفته است. همین مقام روز آدینه این آمار را به 1416 نفر افزایش داد.

این نخستین بار است که دولت فرانسه آمار قربانیان کرونا در مراکز نگهداری بازنشستگان و سالمندان را اعلام می نماید.

وبسایت ورلدومیتر که آخرین آمار کرونا در دنیا را منتشر می نماید روز پنج شنبه نوشت که آمار 884 فوتی کرونا در خانه های سالمندان را به آمار فرانسه اضافه می نماید، زیرا بر اساس استاندارد های آماری جاری در دنیا، معمولا تمام موارد قطعی ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن، چه در بیمارستان باشد، چه در خارج از آن، در آمار رسمی لحاظ می گردد.

به گزارش یورونیوز، این پایگاه اطلاعات کرونا همچنین نوشته که این تعداد را به آمار فوتی های روز دوم آوریل (14 فروردین) فرانسه افزوده و هر زمان که دولت فرانسه به طور رسمی این آمار را به تفکیک روز ها تعیین کند، آمار اعلام شده را به آمار روز های مربوطه اضافه خواهد نمود.

در شرح وبسایت ورلدومیتر همچنین یادآوری شده است که مورد مشابهی در گذشته در خصوص آمار چین به وجود آمده بود. در تاریخ 12 فوریه (23 بهمن 99) آمار مبتلایان چین به دلیل تغییر روش تشخیص بیماری و شیوه گزارش آن به ناگهان بیش از 13 هزار نفر بیشتر شد.

آمار خانه های سالمندان دقیق نیست

نخستین آمار اعلام شده دولت فرانسه از موارد فوتی کرونا در مراکز نگهداری سالمندان کامل نیست، زیرا این آمار مربوط حدود 7 هزار و 400 مرکز را شامل می گردد، در حالی که شمار کل این مراکز اعم از خصوصی و دولتی در سرتاسر فرانسه بیش از 10 هزار و 600 است.

از روز یکشنبه گذشته که دولت فرانسه از مراکز سالمندان خواسته آمار کرونا را گزارش نمایند، هنوز ناهماهنگی هایی در این گزارش ها دیده می گردد.

ژروم سالومون آمار کلی مبتلایان به کرونا در خانه های سالمندان را نیز 14 هزار و 638 مورد ذکر کرد که به نسبت شمار کلی مبتلایان در کل کشور قابل ملاحظه است.

50 سرای سالمندان در شرایط بحرانی

به گزارش رسانه های فرانسه 50 سرای سالمندان در فرانسه هم اکنون از نظر شیوع کرونا در شرایطی بحرانی و بسیار تأثرانگیز به سر می برند.

سینرپا، سندیکای اصلی خانه های سالمندان فرانسه با اعلام این خبر گفته است در این 50 مرکز، بین 50 تا 60 درصد سالمندان مقیم و کارکنان به ویروس کرونا دچار شده اند و بیشتر موارد 884 نفر فوتی اعلام شده در روز پنج شنبه مربوط به همین مراکز بوده است. بیشتر این مراکز نیز در استان شرق بزرگ و استان ایل دو فرانس به مرکزیت پاریس واقع شده اند.

این در حالی است که از شروع قرنطینه عمومی در فرانسه، افراد مسن مقیم مراکز سالمندان نیز در اتاق خود قرنطینه شده اند.

اما با وجود آن که رسانه های فرانسه روی مراکز سالمندان با شرایط بحرانی تمرکز نموده اند، فلورانس آرنائیز مومه رئیس سینرپا، روز آدینه در تبادل نظر با شبکه رادیویی فرانس انتر گفت: نکته مثبت این است که 60 تا 70 درصد مراکز نگهداری افراد مسن و بازنشسته آلوده نبوده و کرونا به آن ها راه نیافته است.

به گفته این مدیر سندیکایی، شرایط مراکز سالمندان در فرانسه کاملا تحت کنترل است.

هم اکنون حدود 700 هزار نفر در فرانسه در مراکز نگهداری سالمندان زندگی می نمایند و نرخ فوتی های این جمعیت بر اثر کرونا به نسبت مبتلایان، کمتر از 6.5 درصد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 755

به "تشکیک در آمار قربانیان کرونا در فرانسه ، چرا خانه های سالمندان از قلم افتاد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیک در آمار قربانیان کرونا در فرانسه ، چرا خانه های سالمندان از قلم افتاد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید