تزیین سقف اتاق کودک با ایده های بسیار خلاقانه و زیبا

به گزارش شهر سرگرمی، در اغلب مطالب متنشر شده در مورد دکوراسیون اتاق کودک بیشتر از سختی این کار حرف زدیم و کمتر به عناصر مهم اتاق پرداختم، در این مطلب می خواهم درباره تزیین سقف اتاق کودک صحبت کرده و ایده ها و مدل های بسیار شیک و منحصر بفردی را بهمراه عکس به شما عزیزان معرفی کنم.

تزیین سقف اتاق کودک با ایده های بسیار خلاقانه و زیبا

وقتی می گویم تزیین دکوراسیون اتاق کودک سخت و سخت محسوب می شود به این دلیل است که اتاق باید بین خواسته های خود کودک، قابل تهیه بودن آنها برای پدر و مادر و در نهایت فراهم بودن شرایط و فضا برای قرار دادن این وسایل در تعادل باشد. اگر بین این سه مورد یعنی خواسته های کودک، توان مالی والدین و میزان فضا، یک تعادل درست و دقیق ایجاد شود آنوقت می توان مطمئن شد که نتیجه کار یک اتاق خواب استثنائی و رویایی خواهد بود. از آنجایی که ما هنگام تزیین اتاق کودک بیشتر درگیر طراحی تم دکوراسیون و رنگ دیوارها و لوازم دکوری هستیم، اغلب یکی از مهم ترین قطعات این پازل را که همان سقف اتاق خواب است نادیده می گیریم. در ادامه قصد دارم شما عزیزان را با زیباترین مدل ها و ایده های سقف اتاق کودک آشنا کنم تا به اهمیت این عنصر مهم پی ببرید.

یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین ایده ها برای تزیین سقف اتاق کودک استفاده از طرح آسمان شب و ستاره های درخشان است. شاید شما هم زمان کودکی تان با اسباب بازی ستاره فلورسنت که شب ها هنگام خاموش شدن چراغ ها میدرخشیدند برخورد کرده باشید، این ستاره هر چند خیلی ساده بودند اما واقعا در شب محیط اطراف اتاق را درخشان می کردند و همین باعث هیجان زیاد ما می شد. اما امروزه این طرح ها پیشرفت چشمگیری داشته و آپشن های بسیار متعددی را پیش روی مصرف کننده قرار می دهند. طرح آسمان شب، پر از ستاره های درخشان دقیقا می تواند همان ظاهر شگفت انگیزی آسمان را در اتاق بچه ها ایجاد کند.

اگر به طرح آسمان و ستاره در اتاق کودک علاقه ای ندارید و از طرفی می خواهید سقف اتاق کودکتان زمینه ای متنوع تر با تم شاد و پرانرژی داشته باشد، لازم نیست نگران باشید چرا که راه های بسیار زیادی برای اضافه کردن رنگ ها شاد و طرح های متنوع به سقف وجود دارد که هم در دسترس بوده و هم هزینه اجرایی پایینی خواهند داشت. رنگ معمولا ساده ترین انتخاب است، شاید کمی ساده و پیش پا افتاده بنظر بیاید اما هیچ وقت تاثیری که یک رنگ روشن و زیبا آن هم بروی سقف می گذارد را دست کم نگیرید. شکل های زیر همین مورد را نشان می دهد.

آبرنگ و رنگ های پاستلی و نواری خیلی خوب سقف را می پوشانند و به آن استایل خاص و یگانه ای می دهند. اگر رنگ احساس خوبی به شما منتقل نمی کند، بعنوان جایگزین می توانید از کاغذ دیواری ها استفاده کنید، کاغذ دیواری علاوه بر رنگ، الگوها و بافت های متنوع تری را نسبت به رنگ در اختیار شما قرار می دهد. البته کاغذ دیواری سقف امروزه در حال تبدیل شدن به انتخاب اول بسیاری از مردم است به همین خاطر دلیلی وجود ندارد که از کاغذ دیواری برای تزیین سقف اتاق کودک خود استفاده نکنید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

مدل های رنگ سقف اتاق خواب مناسب بزرگسالان و خردسالان

معرفی بیش از 30 مدل کناف سقف جدید و بسیار زیبا با اجرای آسان

طراحی و تزیین دیوار اتاق خواب با چوب، رنگ و کاغذ دیواری

دکوراسیون اتاق نوزاد بهمراه سرویس وسایل نوزاد با طراحی زیبا

سقف کناف هم دیگر ایده ای است که در اتاق بچه ها خیلی خوب جواب میدهد. اگر می خواهید واقعا نقطه ای کانونی در اتاق کودکتان درست کنید، پس بهتر است به سراغ طرح های مناسب و متنوع سقف کناف بگردید، مدل هایی مانند طرح گل با نورپردازی و سیستم روشنایی توکار برای اتاق کودک خصوصا دختر ایده بسیار جالبی است. خوبی سقف های کناف این است که هم محیط را خیلی شلوغ نشان نمی دهند و از طرفی با معماری و طراحی داخلی اتاق خواب خیلی خوب و راحت ست و هماهنگ می شود.

ایده دیگری که احتمالا مانند آنرا خیلی کم در اطراف و یا حتی در اینترنت دیده باشید سقف های تزیین شده با پارچه است. البته این طرح بیشتر برای اتاق نوزاد مفید است چرا که طرحی سایبانی و خیمه مانند در اتاق درست می شود که در اتاق نوزادن احساس گرمی و امنیت بیشتری را به والدین منتقل خواهد کرد. البته وقتی که کودک نیز اندکی بزرگ تر شد مطمئنا این طرح را خواهد پسندید چرا که به آنها احساس بودن در یک چادر و خیمه خیالی را داده که برای داستان سرایی ها و تصویرسازی دنیای کودکی بسیار بجا و مفید واقع خواهد شد.

تزیین سقف اتاق کودک

منبع: اتاق
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1275

به "تزیین سقف اتاق کودک با ایده های بسیار خلاقانه و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین سقف اتاق کودک با ایده های بسیار خلاقانه و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید