مبل میان سده مدرن مبلمانی خارق العاده که نباید از آن بگذرید!

به گزارش شهر سرگرمی، مبل میان سده (Mid-Century) که گاهی اوقات به اشتباه مبل معاصر (Contemporary) هم گفته می گردد به مدل مبلمانی می گویند که به عقیده بعضی افراد از اواخر دهه 20 تا اواسط دهه 60 میلادی به طور گسترده مورد پذیرش عموم مردم نهاده شد. طراحان این مدل مبلمان بسیار زیبا و شیک طراحان معروف جهان یعنی Charles & Ray Eames، Verner Panton، Isamu Noguchi و Ludwig Mies van der Rohe بودند. اگر با این سبک مبلمان آشنایی ندارید یا قصد خرید دارید و نمی دانید چطور باید در منزل قرار دهید این مطلب به همه سؤالات شما پاسخ خواهد داد.

مبل میان سده مدرن مبلمانی خارق العاده که نباید از آن بگذرید!

ویژگی های مبل میان سده مدرن

قبل از اینکه به شرح ویژگی های مبل میان سده بپردازیم باید بدانید که هدف طراحان و تولیدنمایندگان آن این بوده که مبلی شیک، جمع و جور و با قیمت مناسب تهیه نمایند تا برخلاف مبلمان کلاسیک مدرن قیمت بسیار بالایی نداشته باشد و در هر خانه ای بتوان قرار داد. 4 ویژگی شاخص در این مدل مبلمان به چشم می خورد:

خطوط صاف و منحنی به همراه سطحی بسیار نرم و صاف که ظاهری شیک و صمیمی برای این مبلمان درست نموده است. با مبلمان میان سده خانه ای شیک و در عین حال جادار و دلباز داشته باشید.

ترکیبی از متریال های طبیعی مثل چوب درخت راش و بلوط که اخیرا چوب ساج هم اضافه شده به همراه متریال های مصنوعی مثل روکش های ساخته شده از الیاف مصنوعی است. به همین علت هواداران هر دو دسته را به سمت خود جذب می نماید. امروزه مدل هایی از مبلمان میان سده ساخته شده از پلاستیک، تخته های چوبی چند لایه و لوسیت (Lucite) هم ساخته می شوند که هواداران خاص خود را دارند.

رنگی که برای این مبل راحتی میان سده در نظر گرفته شده از مدل های خنثی تا تیره و پر رنگ و حتی روشن را شامل می گردد و تقریبا بدون محدودیت هستید. با این حال در ادامه برترین رنگ ها را پیشنهاد خواهیم داد.

مبل میان سده مدرن با قالیچه در بین مبلمان، شومینه سنگی، میز جلو مبلی یا عسلی شیشه ای، لامپ های ایستاده سرامیکی و پارچه های ساده تا فاخر و گران قیمت به سرعت هماهنگ می گردد. این موارد نشان می دهد که سازگاری این نوع مبل با هر سبکی بسیار بالاست.

پایه های مبلمان معماری میان سده معمولا باریک و استوانه ای شکل هستند. پایه ها معمولا پوشیده نمی شوند تا رنگ زیبای آن به همراه حس طبیعی متریال به کار رفته به خوبی نمایان باشد.

شیوه چیدمان مبل میان سده در دکوراسیون منزل

بعد از آشنایی با ویژگی های شاخص این سبک مبلمان و زیبایی ظاهری که در تصاویر هم تعیین هستند، مهمترین مسأله نحوه صحیح چیدمان مبل میان سده در دکوراسیون داخلی منزل و ترکیب سایر اجزا و المان های محیط با این مدل مبلمان است.

استفاده از رنگ های مکمل: برای انتخاب رنگ مناسب مبلمان میان سده اگر در پی نمونه ای اصیل از همان دوران اولیه هستید، باید رنگ زرد را انتخاب کنید و سایر موارد مثل میز جلو مبلی، گلدان، قالیچه و غیره را براساس آن انتخاب کنید. اما اگر در پی رنگ بهتر و مناسبتری هستید، رنگ هایی مثل سبز کله غازی، خاکستری و آبی تیره در ترکیب با رنگ های خردلی، زرد، نارنجی سوخته و سبز زیتونی عالی هستند. از این رنگ های به تناسب برای مبل، قالی، دیوار پشت مبل و پرده ها بهره ببرید.

جنس چوب: جنس چوب مبل میان سده تعیین می نماید که باید برای چه خانه هایی خریده گردد و در کجا قرار دهید. به عنوان مثال اگر از چوب درخت ساج ساخته شده، این مبلمان به خاطر ویژگی هایی مثل تیرگی رنگ و ماندگاری بسیار بالا بهتر است با رنگ های تیره و روشن ترکیب گردد و برای خانه های بزرگ بخرید.

اما اگر از چوب بلوط ساخته شده به علت اینکه کمرنگ تر از چوب درخت ساج به نظر می رسد باید با رنگ های روشن تر ترکیب کنید و برای خانه های بزرگ و کوچک مناسب می باشد. گاهی اوقات هم از چوب درخت راش برای ساخت مبل میان سده استفاده نموده اند که در این صورت بهتر است برای خانه های کوچک بخرید و از رنگ های تیره میز جلو مبلی استفاده نمایید.

تابلوهای هنری: برای مبل میان سده مدرن باید تزیینات خاص و لوکسی برای دیوارهای خود در نظر بگیرید. مثلا استفاده از تابلوهای هنری فاخر که تقریبا همان تنالیته های رنگی مبلمان شما را دارند بر روی دیوار سفید رنگ و نصب آن در وسط دیوار و به تناسب محل قرارگیری مبل فوق العاده خلاقانه است. این کار هر چیزی را در اطراف مبل با یکدیگر ست می نماید.

قالی یا فرش وینتیج: توصیه می کنیم برای پر کردن فضای میان مبل میان سده حتما از قالیچه یا فرش وینتیج بهره ببرید تا کفپوش منزل پیدا نباشد. این کار باعث ایجاد حس گرمی و راحتی بیشتر در فضای شما می گردد.

کوسن: سعی کنید با کوسن ها طیف رنگی وسیعی با مبلمان خود بسازید. کوسن هایی که پارچه آنها مزین به الگوهای هندسی است در ترکیب با رنگ های ساده ای مثل زرد، آبی، سبز و نارنجی فوق العاده خواهد بود. از طرفی تعویض کوسن ها و خرید مدل هایی با طرح های متفاوت راحت و ارزان است و همواره می توانید تنوع ایجاد کنید.

نورپردازی: هیچ چیزی در خانه بدون نورپردازی حرفه ای جلوه و نمود خاصی نخواهد داشت مخصوصا که از مبل میان سده بهره ببرید. برای این کار گزینه های زیادی دارید اما توصیه ما نصب لوسترهای مدرن با طرح های انتزاعی است مثل لوسترهای ستاره ای شکل که نور مستقیم خوبی فراهم می نمایند. اگر برای رنگ مبلمان رنگ خنک انتخاب نموده اید، از چراغ هایی با روکش نقره ای بهره ببرید اما اگر رنگ تیره دارد از چراغ های ایستاده طلایی رنگ و یا رنگ های گرم استفاده نمایید.

کاغذ دیواری: ترکیب مبلمان میان سده مدرن با کاغذ دیواری که طرح های هندسی جذابی دارد را به شما توصیه می کنیم. در چنین شرایطی باید لوازم جانبی و متفرقه را خیلی کم کنید تا مبلمان و دیوارها به خوبی دیده شوند.

منبع: اتاق
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1800

به "مبل میان سده مدرن مبلمانی خارق العاده که نباید از آن بگذرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبل میان سده مدرن مبلمانی خارق العاده که نباید از آن بگذرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید