ترامپ: به نفت خاورمیانه نیازی نداریم، اما به متحدانمان یاری می کنیم

به گزارش شهر سرگرمی، در پی رخدادهای اخیر در تأسیسات نفتی آرامکو، رئیس جمهور آمریکا در یک پیغام توییتری، واشنگتن را بی احتیاج از غرب آسیا توصیف کرد و مدعی شد کشورش به نفت و گاز این منطقه احتیاجی ندارد، اما به همپیمانانش یاری می نماید.

ترامپ: به نفت خاورمیانه نیازی نداریم، اما به متحدانمان یاری می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین پیغام توییتری خود در پی عملیات پهپادی نیروهای انصارالله یمن به تأسیسات نفتی آرامکو مدعی شد که واشنگتن هیچ نیازی به نفت و گاز غرب آسیا ندارد و فقط در حال یاری به همپیمانان و متحدانش در این منطقه است.

وی در پی عملیات حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان نوشت: از آنجایی که ما در چند سال گذشته، عملکرد خوبی در بخش انرژی داشتیم (ممنون آقای رئیس جمهور!)، ما انرژی را به صورت خالص صادر می کنیم و هم اکنون تولیدکننده درجه یک انرژی در دنیا هستیم. ما به نفت و گاز خاورمیانه (غرب آسیا) نیازی نداریم و در حقیقت نفتکش های بسیار اندکی در آنجا داریم، اما به همپیمانان خود یاری می کنیم!

پیش از این، رئیس جمهور آمریکا اعلام نموده بود که به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر نموده است.(جزئیات بیشتر)

روز شنبه هفته جاری، ارتش و کمیته های مردمی یمن با 10 فروند پهپاد تهاجمی به تاسیسات فرآوری نفت در منطقه البقیق عربستان حمله کردند که در نتیجه این حملات بخشی از صادرات نفتی عربستان سعودی دچار اختلال شده است. (جزئیات بیشتر)

واشنگتن در پی عملیات حمله پهپادهای انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو، تمامی کوشش خود را به کار گرفته است تا ایران را مقصر جلوه دهد به طوریکه علیرغم آنکه انصارالله مسئولیت این عملیات پهپادی را برعهده گرفته است، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده است که ایران این عملیات را انجام داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 326

به "ترامپ: به نفت خاورمیانه نیازی نداریم، اما به متحدانمان یاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: به نفت خاورمیانه نیازی نداریم، اما به متحدانمان یاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید