برگزاری همایش ملی علوم، صنایع دریایی در دانشگاه دریانوردی چابهار

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان نخستین همایش ملی علوم، صنایع دریایی وتوسعه پایدار سواحل مکران در دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار با حضور امیر تاج الدینی فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر قاسم محمدی نژادی رییس کمیته پایش، ارزیابی و تقسیم کار ملی ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران و اساتید برتر علوم زیستی کشور در دانشگاه دریانوردی چابهار برگزار گردید.

برگزاری همایش ملی علوم، صنایع دریایی در دانشگاه دریانوردی چابهار

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اعزام دانشجو به استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: باعث خرسندی است که دانشگاه تخصصی دریانوردی وعلوم دریایی چابهار میزبان نخستین همایش ملی علوم، صنایع دریایی وتوسعه پایدار سواحل مکران در راستای سیاست کلی نظام در زمینه علم، پژوهش و فناوری با موضوع علوم زیستی است که ارتقاء و رشد کیفی این عرصه از دانش می تواند تضمینی بر تامین رفاه عموم مردم این سرزمین باشد.

دکتر محمود نصیری ادامه داد: از برنامه های مهم دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار به عنوان تخصصی ترین دانشگاه دریایی کشور، حرکت به سوی علم مولد و افزایش فراوری و رشد علمی کشور است که در این راستا کاربردی کردن پژوهش ها، گامی بسیار مهم در تحقق این هدف می باشد.

رییس نخستین همایش ملی علوم، صنایع دریایی وتوسعه پایدار سواحل مکران دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن بیش از 5 هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی و قرارگرفتن در کنار خلیج فارس، دریای عمان و دریای مازندران یک کشور دریایی محسوب می گردد و نقش پر رنگی را می تواند در میان کشورهای دریایی در جهان و به خصوص در خاورمیانه ایجاد و توجه به علوم زیستی می تواند اخلاقیات را در جامعه، بهبود بخشد.

دکتر نصیری با اشاره به اینکه شهرستان چابهار در جنوبی ترین نقطه جنوب شرق ایران در منطقه ایی که جزو سواحل مکران هست واقع شده است اضافه کرد: چابهار بهترین و به صرفه ترین بندر کشور از نظر ترانزیت و حمل و نقل برای کشورهای آسیای میانه می باشد و زیرساخت های مناسب جهت فعالیت های پژوهشی علوم زیستی را داراست.

وی یادآور شد: برگزاری همایش های دریایی در این نقطه از کشور بسیار مهم است و احتیاج هست توجه جامعه دانشگاهی به این ظرفیت ها، معطوف گردد که یکی از این ظرفیت های بزرگ و برند منطقه، دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار می باشد که قدمتی 45 ساله دارد و در زمره مراکز آموزش عالی تخصصی و پرسابقه کشور می باشد که براساس هدف تعیین در این نقطه از کشور، تاسیس شده است.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه تخصصی مسئولیت آموزشی وپژوهشی خود را طی سالیان مختلف براساس ارزیابی های مختلف، همیشه با بالاترین کیفیت، انجام داده و در این راستا منشا خدمات بسیاری در صنعت دریایی کشور بوده و نیروهای بسیاری را به عنوان پرسنل متخصص دریانوردی برای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی در سطوح مختلف تامین کرده است.

رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشاره به وجود رشته های متنوع دریانوردی، علوم پایه و علوم زیستی همراه با کادر هیأت علمی متخصص و مجرب در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، اضافه کرد: با دارا بودن این توانمندی های رو به رشد می توان دانشگاه تخصصی دریانوردی وعلوم دریایی چابهار را به عنوان یکی از قطب های برجسته علمی و پژوهشی کشور برشمرد.

دبیر علمی نخستین همایش ملی علوم، صنایع دریایی وتوسعه پایدار سواحل مکران نیز گفت: بیش از 180مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که طی داوری های انجام شده 152 مقاله مورد پذیریش نهایی قرار گرفته و از این تعداد، 93 مقاله بصورت پوستر و 46 مقاله بصورت سخنرانی ارائه شده است.

دکتر آرش شکوری ادامه داد: مقالات رسیده به دبیرخانه همایش با موضوعات علوم زیستی دریا، علوم غیرزیستی دریا، مهندسی دریا،کشتی سازی وعلوم انسانی وتوسعه پایدار می باشد.

در سرانجام این همایش پس از آنالیز های هیأت داوران، از مقالات برگزیده در بخش پوستر و سخنرانی با اهدای لوح و تندیس همایش، تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 757

به "برگزاری همایش ملی علوم، صنایع دریایی در دانشگاه دریانوردی چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش ملی علوم، صنایع دریایی در دانشگاه دریانوردی چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید