برگزاری جشنواره موسیقی فجر هم زمان با تهران در اروند

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگار مهر، همایون قنواتی عصر امروز در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر منطقه آزاد اروند در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر، اظهار کرد: در پی پیگیری های صورت گرفته، دبیرخانه موسیقی فجر کشور سال جاری مجوز اجرای این برنامه را در منطقه آزاد اروند صادر کرد و این منطقه تنها محل برگزاری در استان خوزستان و جز معدود مناطقی است که هم زمان با تهران اجرا خواهد داشت.

برگزاری جشنواره موسیقی فجر هم زمان با تهران در اروند

وی اضافه نمود: گروه هایی که در قالب جشنواره در منطقه آزاد اروند اجرا خواهند داشت جز بهترین گروه های هنری در سبک های مختلف هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند برگزاری این جشنواره که سومین جشنواره از سری جشنواره های فجر پس از برگزاری جشنواره تئاتر و فیلم در منطقه آزاد اروند است را هدیه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بر تأثیر انقلاب اسلامی در سیر روبه جلو هنر ایران تأکید کرد.

قنواتی در این رابطه شرح داد: اتفاقات اتفاق افتاده در 40 سال اخیر در حوزه هنر به خوبی مشهود بوده است که به عنوان نمونه می توان به تغیر قالب موضوعات فیلم های سینمایی از حالت رویاپردازانه به سمت سوی توجه بیشتر به جنبه های زندگی مردم اشاره نمود.

وی اضافه نمود: این سیر تکاملی در عرصه موسیقی نیز باعث شد بیشتر به آواها و موسیقی سنتی توجه گردد و در سالهای اخیر کنسرت های مختلف از هنرمندان ایرانی در دنیا اجرا گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در ادامه اجرای جشنواره موسیقی فجر را دارای امتیازات مختلف دانست و گفت: با اجرای جشنواره های مختلف ازجمله جشنواره موسیقی می توان زمینه را برای آشنایی مردم و هنرمندان باکارهای برتر هنری کشور و همچنین امکان آموزش و ارتقای کیفیت آثار بومی فراهم ساخت.

قنواتی در ادامه اعلام کرد: منطقه آزاد اروند تنها منطقه ای در کشور است که در یک ماه و به صورت هم زمان با تهران سه جشنواره را برگزاری می نماید که این نشان از استعداد و توانایی هنرمندان منطقه، امکانات و زیرساخت های فراهم شده و حمایت های صورت گرفته از هنر در این منطقه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 99

به "برگزاری جشنواره موسیقی فجر هم زمان با تهران در اروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره موسیقی فجر هم زمان با تهران در اروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید