نایروبی ، جاذبه های زیبا و طبیعت بکر

به گزارش شهر سرگرمی، نایروبی، مرکز و بزرگ ترین شهر کنیا است که هنوز هم تمام عاشقانه ها و ماجراجویی های روزهای رنگارنگ استعماری خود را به تصویر می کشد. جاذبه های گردشگری نایروبی یک تجربه کلاسیک در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند. این شهر از یک اردوگاه برای کارگران راه آهن در سال 1899 به مرکز آفریقای شرقی در سال 1907 تبدیل شد.

نایروبی ، جاذبه های زیبا و طبیعت بکر

امروزه تاریخ غنی و فرهنگ قبیله ای نایروبی در موزه های عالی آن زنده شده است. بازدید از موزه کارن بلیکسن مخصوصاً برای هواداران کتاب و فیلم، یک تجربه بزرگ می باشد. این مرکز، تنها شهر دنیا است که یک پارک سافاری در مرزهای خود دارد. برای شرکت در تور کنیا با آژانس خبرنگاران تماس بگیرید.

پارک ملی نایروبی

اولین پارک ملی کنیا و یکی از جاذبه های گردشگری نایروبی پارک ملی نایروبی است که تنها هفت کیلومتر از آسمان خراش های مرکز شهر نایروبی فاصله دارد. این پارک، بهشتی برای حیات وحش و بعلاوه یک پناهگاه کرگدن است. پارک ملی نایروبی یک مکان مشهور سوزاندن عاج می باشد. احتمالا شما با مردم ماسایی زیاد برخورد داشته باشید. برای آشنایی با قبیله ماسایی می توانید این مقاله را بخوانید.

در سال 1989، رئیس جمهور موی 12 تُن عاج فیل و شاخ کرگدن را در اینجا آتش زد و وجهه حفاظت از کشور را در صحنه دنیای تقویت کرد. پیاده روی در پارک ملی نایروبی یک فعالیت محبوب است که به دوستداران حیوانات، این فرصت را می دهد تا حیات وحش را با پای پیاده ببینند.

موزه کارن بلیکسن در نایروبی

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری نایروبی، موزه کارن بلیکسن می باشد که در پای تپه های نگونگ واقع شده است. این موزه در گذشته، خانه سابق نویسنده مشهور کارن بلیکسن بود که با نام مستعار خود، ایساک دینسن نیز شناخته می گردد. وی از سال 1917 تا 1931 در این خانه زندگی و در آنجا یک مزرعه قهوه را اداره می کرد. احتمالا مقاله دروازه جهنم کنیا برای شما مجذوب نماینده باشد.

امروز می توانید از خانه و مزرعه وی که به خوبی حفظ شده است، یک آشپزخانه در یک ساختمان جداگانه، یک کارخانه قهوه خشک کن در جنگل و یک کالج کشاورزی در محوطه بازدید کنید. مبلمان متعلق به کارن بلیکسن و همسرش و بعلاوه عکس ها و کتاب های متعلق به کارن و معشوقش، دنیس فینچ هاتون، در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

بوماس کنیا

در حدود 10 کیلومتری نایروبی، بوماس کنیا واقع شده که موزه ای زنده است و قبایل کنیا در آنجا جشن رنگارنگ می گیرند. این مورد از جاذبه های گردشگری نایروبی مکانی عالی برای آشنایی با سبک زندگی، هنر، موسیقی، صنایع دستی و فرهنگ هر قبیله است.

این مجموعه شامل یک دهکده سنتی بازآفرینی شده با خانه ها یا بوماها می باشد که هر کدام فرهنگ یک گروه قومی بزرگ را منعکس می نمایند. هر روز بعدازظهر یک تیم، پایکوبی و آوازهای سنتی را در سالن بزرگ تئاتر اجرا می نمایند. مشارکت تماشاگران، اجراها را لذت بخش تر می کند.

کارخانه مهره های کازوری نایروبی

اگر در پی سوغاتی و هدایای منحصربه فرد هستید، کارخانه مهره های کازوری، یکی از عالی ترین گزینه ها است. در تور بازدید از کارخانه مهره های کازوری می توانید ببینید که چگونه زنان محلی و مادران مجرد، مهره ها و سایر ظروف سفالی را می سازند. این کارخانه نیز یکی از جاذبه های گردشگری نایروبی به شمار می رود.

تپه های نگونگ

نگونگ در ماسایی به معنای بند انگشتان و برای این تپه ها نامی مناسب است، زیرا نوک تیز، زیبا و سبز آن ها شبیه پشت مشتی هستند که رو به آسمان است. آن ها یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری نایروبی برای بازدید هستند و یک استراحت خوشایند از گرمای شهر فراهم می نمایند.

قله های تپه های نگونگ یک خط الراس مشرف به دره بزرگ ریفت می باشند. بسیاری از ساکنان سفیدپوست، مزارع خود را در اوایل دوران استعمار در اینجا تأسیس کردند. چندین راستا پیاده روی در تپه ها وجود دارد و منظره ها زیبایی از دره های زیر آن ها قبل مشاهده است.

مرکز کنفرانس بین المللی کنیاتا

این مرکز کنفرانس بین المللی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری نایروبی به نام اولین رئیس جمهور، جومو کنیاتا، نام گذاری شده است. این مرکز، منظره ها خیره نماینده 360 درجه را از پشت بام خود ارائه می دهد. بعلاوه این ساختمان یک مکان تحسین شده بین المللی برای کنفرانسها، جلسات و نمایشگاه ها و یک نقطه عطف چشم نواز در شهر است.

مرکز کنفرانس بین المللی کنیاتا، اگرچه بلندترین ساختمان کنیا نیست، اما برجی 28 طبقه مشرف به یک آمفی تئاتر بزرگ است. نمای سفالی رنگ پریده آن یادآور رنگ کلبه های سنتی آفریقایی می باشد و سالن عمومی مرکزی آن شبیه به مجلس سنای روم باستان است.

جمع بندی

هیچ سفری به کنیا بدون توقف در مرکز آن کامل نمی گردد. همه جاذبه های گردشگری نایروبی از گذراندن وقت با حیوانات گرفته تا یادگیری بیشتر در خصوص فرهنگ کنیا و چشیدن غذاهای محلی، غیرقابل چشم پوشی می باشند. نایروبی اکنون به عنوان یک شهر پر جنب وجوش در حال ظهور است که مملو از فرهنگ، هنر و توسعه می باشد.

منبع: ژیوار
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2069

به "نایروبی ، جاذبه های زیبا و طبیعت بکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایروبی ، جاذبه های زیبا و طبیعت بکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید