این خودرو پراید پاکستانی ها است!، عکس

به گزارش شهر سرگرمی، بدون شک پرتیراژترین و پرفروش ترین خودرو داخلی ایران، پراید است؛ یک خودروی غیر ملی که امتیاز فراوری آن از آمریکا به کره و از کره به ایران رسید؛ سایپا طی سال های 75 تا 99 بیش از 3 میلیون و 615 هزار نسخه از این خودرو را فراوری کرد و به فروش رساند.

این خودرو پراید پاکستانی ها است!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، بنابر گزارش وبسایت economy.pk خودروی سوزوکی آلتو، پرفروش ترین خودروی پاکستان است؛ سوزوکی آلتو یک خودروی kei است که از سال 1979 به وسیله سوزوکی فراوری می گردد.

خودرو kei یک رده ژاپنی جهت معرفی خودروهای سایز کوچک با قدرت موتور پایین و مصرف سوخت کم است؛ این اصطلاح معادل اصطلاح خودرو شهری در اروپا و خودرو کامپکت در آمریکای شمالی است. توجه به این قبیل خودروها بعد از جنگ دنیای دوم افزایش یافت.

این مدل که در حال حاضر در نسل نهم خود واقع شده است، اولین بار در سال 1979 معرفی گردید و در بسیاری از کشورهای دنیا ساخته شده است. آلتو به عنوان یک وسیله نقلیه تجاری مشتق از Fronte ابداع شد، اما با گذشت زمان پلاک Alto محبوبیت پیدا کرد و در سال 1988 به طور کامل جایگزین نام Fronte شد. نشان آلتو اغلب بر روی خودروهای مختلف در ژاپن و در بازارهای صادراتی استفاده شده است، جایی که خودروی شهری محسوب می گردد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آذر 1402 بروزرسانی: 15 آذر 1402 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2250

به "این خودرو پراید پاکستانی ها است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودرو پراید پاکستانی ها است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید