ایران در حوزه فناوری های پهپادی رتبه پنجم تا هفتم دنیا را دارد

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر منوچهر منطقی طی سخنانی در گردهمایی صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه محصولات و خدمات پهپادی با بیان اینکه پیش بینی می گردد تا سال 2023 حجم بازار جهانی پهپادها به 250 میلیارد دلار برسد، گفت: اگر بخواهیم در این بازار سهم یک درصدی داشته باشیم باید اقدامات خاصی را در این زمینه انجام دهیم. به عنوان مثال باید پیشرفت و توسعه کاربردهای پهپادها را در دستور کار خود قرار دهیم. در این راستا در سال های اخیر از سوی وزارت جهاد کشاورزی و آتش نشانی اقداماتی برای توسعه پهپادها در حوزه های مختلف آغاز شده است.

ایران در حوزه فناوری های پهپادی رتبه پنجم تا هفتم دنیا را دارد

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، توضیح داد: یکی از حوزه هایی که پهپادها در آن بسیار کاربرد دارند، حوزه های بازرسی و زیرساختی است، لذا اگر می خواهیم در این حوزه پیشرفت کنیم باید سه حوزه حمل و نقل، زیرساختی و بازرسی را برای توسعه کاربردهای پهپادها تعریف کنیم.

منطقی گفت: برای ورود و توسعه فناوری های خاص، نیازمند بعضی استانداردها هستیم، از همین رو در این ستاد برای اخذ استانداردها کوشش های ویژه ای انجام شده است. آنچه که مسلم است برای ادامه این جهت نیازمند حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی هستیم و با توجه به اینکه پهپادها یکی از 10 فناوری کلیدی در دنیا هستند، صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند بخش جداگانه ای برای اخذ استانداردها و برندسازی در این حوزه ایجاد کند تا از این طریق به شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه پهپادی یاری گردد.

وی اعلام کرد: خوشبختانه صندوق نوآوری و شکوفایی برای برگزاری نشست ها و رویدادهای تخصصی در این حوزه آمادگی های لازم را دارد، لذا می توانیم در این نشست ها شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه را به نیازهای فناورانه کشور راهنمایی نموده و آنها را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 319

به "ایران در حوزه فناوری های پهپادی رتبه پنجم تا هفتم دنیا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در حوزه فناوری های پهپادی رتبه پنجم تا هفتم دنیا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید