انتقاد سازمان شفافیت بین الملل از فرایند مبارزه با فساد در آلمان

به گزارش شهر سرگرمی، سازمان شفافیت بین الملل هم زمان با ارائه جدیدترین گزارش خود درباره شاخص فساد در کشورها درباره فرایند مبارزه با این مسئله در آلمان ابراز نارضایتی نموده و از فساد بیشتر در اتریش اطلاع داد.

انتقاد سازمان شفافیت بین الملل از فرایند مبارزه با فساد در آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان شفافیت بین الملل جدیدترین گزارش خود درباره شاخص فساد در سال 2021 در کشورهای مختلف را منتشر نموده است.

سازمان شفافیت بین الملل از سال 2004 به این سو، همه ساله گزارشی درباره فساد اقتصادی در کشورهای مختلف دنیا منتشر می نماید.

رده بندی کشورها از منظر فساد اقتصادی بر اساس دادن امتیاز بین یک تا 100 به کشورها است. در این بین کشوری که از امتیاز کمتری برخوردار باشد، از منظر اقتصادی فاسدتر از کشورهایی است که امتیازات بیشتری کسب می نمایند.

به نوشته دویچه وله آلمان، بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از طرف سازمان شفافیت بین الملل در صدر این لیست، دانمارک با کسب 88 امتیاز به عنوان برترین کشور دارای کمترین فساد معرفی شده است. کشورهای نیوزلند، فنلاند، سنگاپور و سوئد هم در رتبه های دوم تا پنجم قرار دارند.

کشور آلمان نیز با کسب 80 امتیاز از مجموع 100 امتیاز در رده دهم واقع شده است.

اتریش در سال 2021 فاسدتر شده است

به نوشته روزنامه کرونن سایتونگ ، نتایج گزارش سازمان شفافیت بین المللی نشان می دهد که اتریش در سال گذشته فاسدتر شده و با از دست دادن دو امتیاز بدترین شرایط از سال 2014 را بدست آورده است.

اورزو لا بیتنر، سخنگوی طرح ابتکاری ضد فساد موسوم به دست های پاک در اتریش در این باره گفت: این شرم آور است که ما سال به سال امتیاز از دست می دهیم، سال جاری بدترین نتیجه را از سال 2014 به دست آوردیم. اعتبار ما در دنیا رنج می کشد، مردم احساس می نمایند فریب خورده اند، حاکمیت قانون و دموکراسی در حال تضعیف است. ما جزو کشورهایی هستیم که سال جاری امتیاز از دست دادیم.

وی بعلاوه تاکید نمود: اساسا فساد در اتریش پدیده جدیدی نیست. 10 سال پیش هم چنین مواردی وجود داشت. وی بعلاوه از کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان به عرصه سیاسی اطلاع داد.

به نوشته نشریه دی سایت، آلمان هم در زمینه مبارزه با فساد پیشرفت کمی داشته است. این نتیجه بر اساس شاخص دنیای ادراک فساد سازمان شفافیت بین الملل به دست آمده است.

هارتموت بایمر، رئیس بخش آلمانی سازمان شفافیت بین الملل در این باره گفته است: امتیاز آلمان حدود 6 سال است که بهبود نیافته است. این نشان می دهد که ما در مبارزه با فساد متاسفانه به ندرت پیشرفت داشته ایم. در همه زمینه های اجتماعی کمبودهای گسترده ای وجود دارد.

وی بعلاوه گفت: قانون منع رشوه خواری نمایندگان مجلس تا کنون عملا ناکارآمد بوده و احتیاج به تشدید فوری دارد.

سازمان شفافیت بین الملل در گزارش خود بعلاوه اعلام نمود که دو سوم از 180 کشور و منطقه آنالیز شده در این گزارش مشکل فساد جدی دارند و حتی به نیمی از امتیازات ممکن دست نمی یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2009

به "انتقاد سازمان شفافیت بین الملل از فرایند مبارزه با فساد در آلمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتقاد سازمان شفافیت بین الملل از فرایند مبارزه با فساد در آلمان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد سازمان شفافیت بین الملل از فرایند مبارزه با فساد در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید