افزایش بی سابقه قربانیان کرونا در مسکو طی یک روز

به گزارش شهر سرگرمی، با مرگ 67 بیمار دیگر طی روز گذشته که افزایشی بی سابقه است، تعداد افرادی که در پایتخت روسیه در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند، به 550 نفر نزدیک شده و محدودیت های ترددی در مسکو تا دو هفته دیگر تمدید شد.

افزایش بی سابقه قربانیان کرونا در مسکو طی یک روز

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه شب گذشته بیان کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونایی که تنها در یک روز در مسکو درگذشتند، به 67 نفر افزایش یافت که این مسئله تا به امروز سابقه نداشته است.

این ستاد یادآور شده است: طی روز گذشته در مسکو، 67 بیمار دیگر که آزمایش آلودگی آنها به ویروس کرونا مثبت بود، درگذشتند. بدین ترتیب ، تعداد مرگ و میر ناشی از این عفونت در پایتخت به 546 مورد رسیده است.

این ستاد بار دیگر بر لزوم رعایت دقیق مقررات رژیم خود انزوایی (قرنطینه خانگی) تاکید نمود. ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا روز گذشته بیان کرد که رژیم خود انزوایی در شهر مسکو و کل منطقه مسکو به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری تا 11 ماه مه ( 22 اردیبهشت ماه تمدید شده است.

در همین رابطه ، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو روز سه شنبه از ساکنان پایتخت خواست تا بعد از تعطیلات ماه مه در خانه باقی بمانند. به گفته وی ، تضعیف اقدامات محدودنماینده برای مقابله با عفونت کرونا، به ناچار منجر به افزایش تعداد آلودگی و در پی آن مرگ بیشتر شهروندان خواهد شد.

بر اساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته در روسیه، بیشتر مردم این کشور (78 درصد) نگران شیوع بیماری کرونا در روسیه و در دنیا هستند و 56 درصد آنها معتقدند که این بیماری همه گیر یک تهدید جدی برای بشریت است.

بیشتریت قریب به اتفاق شهروندان (90 درصد از سئوال شوندگان) به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه ای را انجام می دهند: آنها دست های خود را مربت شستشو نموده ، سعی می نمایند خانه های خود را ترک ننمایند و در خارج از خانه از تجهیزات محافظ شخصی استفاده می نمایند.

لازم به یادآوری است که طبق آخرین اطلاعات منتشره تا روز سه شنبه در روسیه 93 هزار و 558 مورد عفونت رکونا تأیید شد که از این تعداد 6 هزار و 411 مورد مربوط به روز گذشته بوده، در مجموع 8 هزار و 456 نفر بهبود یافته و 867 بیمار هم جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 951

به "افزایش بی سابقه قربانیان کرونا در مسکو طی یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بی سابقه قربانیان کرونا در مسکو طی یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید