ادعای وزارت دادگستری آمریکا علیه مدیر یک استارت آپ ایرانی

به گزارش شهر سرگرمی، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای مدعی شده مدیر یک شرکت ایرانی که پیشتر به نقض تحریم های آمریکا متهم شده بود به جرائمش اقرار کرده است.

ادعای وزارت دادگستری آمریکا علیه مدیر یک استارت آپ ایرانی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده یک تاجر ایرانی که پیشتر به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران متهم شده بود به جرائمش در این زمینه اقرار کرده است.

سید مجید شهیدیان، بنیان گذار و مدیرعامل سابق استارت آپ payment 24 ماه گذشته در یک دادگاه فدرال در ایالت مینه سوتا اتهامات اعلام شده از سوی دادستان های آمریکایی را رد کرده بود. روزنامه وال استریت ژورنال نوشته آقای شهیدیان بعد از دستگیری از انگلیس به آمریکا مسترد شده است.

روزنامه آمریکایی ادعا کرده آقای شهیدیان در یک ویدئوکنفرانس روز سه شنبه اقرار خودش را به تلاش برای فریبکاری و ارتکاب جرم علیه آمریکا تغییر داده است.

نقدها از دست درازی قضائی آمریکا

این ادعاها در حالی مطرح شده اند که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه چندین کشور از جمله ایران با انتقادهای گسترده روبه رو شده اند.

کارشناسان می گویند دولت آمریکا با اعمال تحریم های ثانویه از سلطه خود بر روی بازارهای مالی برای وادار کردن سایر کشورها به اجرای سیاست های مدنظر خود سوءاستفاده می کند.

دولت های کشورها بارها از واشنگتن به دلیل اعمال چنین تحریم هایی انتقاد می کنند. چین، تحریم های یکجانبه آمریکا را دست درازی قضایی به قلمرو سایر کشورها توصیف کرده و کشورهای اروپایی با استفاده از مفهوم تحریم های فراسرزمینی ماهیت مداخله جویانه آن را محکوم کرده اند.

اتهامات آمریکا علیه payment 24

دادگاهی در آمریکا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری آقای شهیدیان را به ارتکاب جرایم مرتبط با پولشویی، جعل هویت و فعالیت های خلافکارانه الکترونیکی متهم کرد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال شهیدیان پیشتر با درخواست آمریکایی ها در کشور انگلیس بازداشت و به آمریکا مسترد شده بود.

دادستان های آمریکایی این شرکت را که در ایران دفاتر و 40 کارمند داشته متهم کرده اند به شهروندان ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا بین سال های 2009 تا 2018 کمک کرد و برای آنها نرم افزارهای رایانه ای، مجوزهای نرم افزاری و سرورهای رایانه ای خریده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1020

به "ادعای وزارت دادگستری آمریکا علیه مدیر یک استارت آپ ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای وزارت دادگستری آمریکا علیه مدیر یک استارت آپ ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید