آخرین خبر از زمان سفر مقامات آژانس به ایران

به گزارش شهر سرگرمی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت که با توجه به تمایل نشان داده شده از سوی آژانس هماهنگی ها برای سفر به ایران بعد از تعطیلات ژانویه انجام می گردد.

آخرین خبر از زمان سفر مقامات آژانس به ایران

به گزارش خبرنگاران ، محمد اسلامی درحاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارو درکشور استفاده می نمایند، پیغام مهمش این است اگر ما چرخه سوخت هسته ای نداشتیم، نمی توانستیم فرآوری انجام دهیم و حتما قادر نبودیم رادیودارو در کشور فراوری کنیم.

وی توضیح داد: همین تنها شرکتی که داریم سالهاست به وسیله آمریکایی ها تحریم است، یعنی بحث سلامت و جان مردم برایشان فاقد ارزش و اهمیت است و به همین علت بی رویه همه را تحریم می نمایند.

رییس سازمان انرژی اتمی اضافه نمود: خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد، برنامه توسعه ما کاملا فعال است یکی در زمینه فراوری محصولاتی است که در بخش درمانی استفاده گردد، زیرا رادیو داروها دو کارکرد دارند؛ تشخیصی و درمانی. در بخش تشخیصی نمونه ای را اخیرا در هفته پژوهش رونمایی کردیم.

اسلامی اظهار داشت: نکته مهمتر درمانی است که بتوانیم سلول درمانی را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دهد و آن را از بین ببرد بدون این که آسیب جانی داشته باشد، زیرا بیماران سرطانی از شرایط شیمی درمانی و داروهای شیمیایی واقعا آسیب های زیادی طی این سال ها دیده اند.

وی تاکید نمود: گام تکمیلی ما این است که برپایه مشتقات آب سنگین داورهای نو که فراوری آن را در دستور کار قرار دادیم، بتوانیم در آینده جایگزین کنیم و یک روند تحولی داشته باشیم.

رییس سازمان انرژی اتمی بعلاوه درباره سفر گروسی و سایر مسولان آژانس به ایران و روند گفت و گوها و مذاکرات گفت: تمایلی نشان داده شده، قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2144

به "آخرین خبر از زمان سفر مقامات آژانس به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبر از زمان سفر مقامات آژانس به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید