7 اشتباه روزانه که زیبایی و درخشش را از مو های شما می گیرد

به گزارش شهر سرگرمی، گاهی ممکن است کارهایی که برای زیبایی و سلامت موهایمان روزانه انجام می دهیم، فقط باعث آسیب رساندن به موها گردد و جلو رشد آنها را بگیرد.

7 اشتباه روزانه که زیبایی و درخشش را از مو های شما می گیرد

به گزارش از ، همه ما روزانه کار هایی رو برای حفظ زیبایی و سلامت موهایمان انجام میدهیم، اما گاهی ممکن است این کار ها فقط باعث آسیب دیدن مو ها گردد و در صورت تکرار آن، ممکن است خیلی زود با ریزش مو، آسیب دیدگی موها، از بین رفتن درخشش مو و حتی پیر شدن مو ها روبرو شوید!

برای اینکه زیبایی و سلامت مو ها به بهترین شکل ممکن حفظ گردد لازم هست با بعضی از اشتباهات روزانه در رابطه با مراقبت از مو ها آشنا شوید و با عدم تکرار این اشتباهات، بهترین و مناسب ترین مراقبت رو از موهایتان داشته باشید.

شانه های پلاستیکی یکی از بدترین مدل های شانه هستند و نباید از این سبک از شانه ها برای مو استفاده کرد! پلاستیک به راحتی در لابه لای مو ها گیر میکنه و باعث افزایش ریزش مو و آسیب دیدگی مو ها می گردد. بهترین مدل شانه و برس مو، شانه های چوبی و یا برس هایی هستند.

شستن روزانه مو ها یکی دیگر از اشتباهاتی هست که باعث پیر شدن مو و آسیب دیدن مو ها میگردد. بهترین توصیه این هست که مو ها رو دو تا سه بار در هفته شست و شو بدهید و از یک شامپوی ملایم برای این کار بهره ببرید. علاوه بر این استفاده از شامپو های بدون سولفات هم تاثیر خیلی خوبی در مراقبت از مو در برابر خشک شدن دارد و یاری میکند تا مو های سالم تری داشته باشید.

گرچه مدل موی دم اسبی یکی از راحت ترین مدل مو ها برای خانوم هاست، اما این مدل مو مضرات خیلی زیادی برای مو ها به همراه داره. هنگامی که مو ها خیلی محکم در پشت سر به شکل دم اسبی بسته می شوند، فشار زیادی به فولیکول های مو وارد میشه و باعث ریزش مو ها می گردد. پس بهتراست این مدل مو رو خیلی کم بهره ببرید و در عوض موهاتون رو رها بگذارید و یا با استفاده از کلیپس به صورت شل جمع کنید.

شامپو خشک اگرچه خیلی سریع میتواند چربی مو ها رو رفع کند، اما یکی از بدترین محصولات برای مو هست و باعث بسته شدن منافذ پوست سر می گردد و به همین دلیل توصیه می گردد استفاده از شامپو خشک رو محدود کنید و فقط در مواقع ضروری از این محصول بهره ببرید.

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک یکی دیگر از اشتباهاتی هست که باعث آسیب دیدن مو ها می گردد و به تدریج سلامت و زیبایی مو ها رو از بین می برد. استفاده از موس مو و محصولات سبک تر که دارای خاصیت نرم کنندگی و تقویت کنندگی برای مو هستند می توانند جایگزین بهتری برای این محصولات چسبناک و مضر باشند.

مو ها نیز به اندازه پوست صورت باید در برابر نور خورشید محافظت شوند تا آسیب کمتری به مو ها وارد گردد. اشعه های نور خروشید خیلی سریع و راحت تار های مو رو خشک می نماید و باعث تغییر در رنگ مو ها می گردد. بهترین کار این هست که در روز های آفتابی و زمان هایی که قرار هست مدت زمان طولانی در بیرون از منزل و زیر نور افتاب باشید حتما از یک پوشش مناسب مثل کلاه یا روسری برای محافظت از مو ها بهره ببرید.

اگر عادت داردی هر روز با استفاده از سشوار یا اتو موهایتان رو حالت دار یا صاف کنید باید گفت که خیلی زود موهایتان آسیب دیده و پیر خواهند شد و به تدریج با افزایش سن، رطوبت، نرمی و سلامت خودشون رو از دست خواهند داد! این ابزار های گرم شونده باعث خشک و شکننده شدن مو ها می شوند و توصیه می گردد خیلی کم و محدود از این وسایل بهره ببرید.

منبع: برترین ها

/ ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 903

به "7 اشتباه روزانه که زیبایی و درخشش را از مو های شما می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اشتباه روزانه که زیبایی و درخشش را از مو های شما می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید