کیسه های نانویی که کار دستگاه اتوکلاو را می کند ، تولیدات ایرانی در بازار های جهانی

به گزارش شهر سرگرمی، یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته کیسه های نانویی تولید کند که خاصیت آنتی باکتریالی دارد.

کیسه های نانویی که کار دستگاه اتوکلاو را می کند ، تولیدات ایرانی در بازار های جهانی

ولیان، مدیر بازرگانی شرکت سبز محیط نانو ارس در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرنگاران، اظهار کرد: ما تولید کننده انواع کیسه های نانو بوده و در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنیم.

وی ادامه داد: فناوری نانو موجب افزایش کیفیت کیسه ها می شود و باعث می شود که این کیسه ها خاصیت تجزیه و تخریب پذیری پیدا می کنند و در طی پنج سال تجزیه می شوند.

ولیان گفت: این کیسه ها در یک سال و نیم اول CO2 آزاد می کنند پس از دو و نیم سال H2 از دست می دهد و نهایتا به یک زیست توده تبدیل می شود که برای محیط زیست بی خطر است.

مدیر بازرگانی این شرکت فناور در خصوص کیسه های آنتی باکتریال نیز گفت: با توجه به اینکه عفونت های بیمارستانی بسیار بالا است استفاده از این کیسه ها کمک می کند تا انتقال بیماری روند کندتری داشته باشد.

وی در خصوص خواص این کیسه ها گفت: هر گونه پسماند عفونی پس از برخورد با دیواره این کیسه ها در مرحله اول به صورت عادی می شود یعنی 99.66 درصد آنتی باکتریال دارد؛ این کیسه ها برای دستگاه های اتوکلاو طراحی شده است. دستگاه اتوکلاو با حرارت غیرمستقیم 80 درجه سانتی گراد پسماند عفونی را عادی و خنثی می کند و جالب است بدانید که کیسه های پلاستیکی ما دقیقا همان کار دستگاه های اتوکلاو را انجام می دهد.

ولیان با بیان اینکه خواهش می کنم برای حفظ سلامتی خودتان و محیط زیست در خریدهایتان از کیسه استفاده نکرده و به جای آن از کیف های دستی استفاده کنید، گفت: پلاستیک های معمولی علاوه بر اینکه باعث بیماری در انسان می شود به محیط زیست نیز آسیب می رساند در حالی که محصولات نانویی حامی محیط زیست هستند و ما موظف هستیم این فضا را برای نسل های آینده خودمان حفظ کنیم.

این صادر کننده نمونه ملی تاکید کرد: از سال 88 کار خودمان را با تولید کیسه های زباله آغاز کردیم، اما ترجیح دادیم از سال 93 فناوری نانو را به محصولاتمان اضافه کنیم که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو این کیسه به محصولات ارگانیک تبدیل شد و قاعدتا ما این ظرفیت را داریم که در منطقه بتوانیم صادرکننده اول این محصولات باشیم، زیرا در حال حاضر نزدیک به 88 درصد محصولات تولیدی ما به کشور هایی همچون انگلستان، فرانسه، هلند، بلژیک، آلمان، گرجستان محصولات ما را خریداری می کنند و این یعنی منطقه خاورمیانه نیز ظرفیت صادرات این محصولات را دارد.

ولیان در خصوص چالش ها و مسائلی که پیش روی تولید محصولات نانویی در کشور وجود دارد، گفت: ما یک تولید کننده هستیم و هیچ ارگان، سازمان و نهادی از ما حمایت نمی کند؛ در مرحله دوم سازمانی در کشور وجود دارد به نام سازمان دارایی و مالیات که تولید کننده را اذیت می کند.

مدیر بازرگانی این شرکت فناور ادامه داد: با توجه به اینکه ما شرکت دانش بنیان بوده و در منطقه آزاد کار تولیدی انجام می دهیم طبق قانون باید بیست سال معاف از مالیات باشیم، اما عملا اداره مالیات اجازه اجرای چنین قانونی را به ما نمی دهد.

ولیان با بیان اینکه متاسفانه در داخل هیچ استقبالی از محصولات با کیفیت نمی شود، گفت: ما با سازمان محیط زیست و بسکمک از نهاد های داخلی رایزنی کردیم که محصولات تولیدی خود را با قیمت مناسب و تخفیف ویژه به آن ها عرضه می کنیم، اما استقبال نکردند.

وی با بیان اینکه تامین برق نیز یکی از مسائل اساسی ما به حساب می آید، اعلام نمود: با توجه به اینکه ما یک واحد صنعتی هستیم و نیاز داریم تا در محاسبه هزینه های برق کمی با تولیدکنندگان مدارا شود از طرف دیگر بروکراسی های اداری نیز باعث می شود روند کارمان کند شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 498

به "کیسه های نانویی که کار دستگاه اتوکلاو را می کند ، تولیدات ایرانی در بازار های جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیسه های نانویی که کار دستگاه اتوکلاو را می کند ، تولیدات ایرانی در بازار های جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید