کمبود فضای فعالیت های هنری و فرهنگی در گناوه مرتفع می گردد

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید علی پاکنژاد دوشنبه شب در همایش تجلیل از برگزارکنندگان ششمین جشنواره استانی تئاتر کوتاه گناوه گفت: هنر در سطح شهرستان گناوه صندلی ویژه خود را یافته است و هنرمندان این شهرستان در همه صحنه ها و زمینه های هنری حضوری فعال و چشمگیر دارند که کوشش های آنها قابل تقدیر است.

کمبود فضای فعالیت های هنری و فرهنگی در گناوه مرتفع می گردد

وی با اشاره به موفقیت های هنرمندان شهرستان گناوه در رشته های مختلف اضافه نمود: شهرستان گناوه به عنوان یکی از شهرستان های هنرخیز و برتر در زمینه های مختلف هنری شناخته می گردد که جای خرسندی است.

فرماندار گناوه گفت: مسئولان شهرستان کوشیده اند تا همواره در کنار هنرمندان باشند و در برنامه های مختلف هنری به صورت مرتب شرکت نمایند و سعی شده تا زیرساخت های لازم برای فعالیت های هنری هنرمندان فراهم گردد.

وی گفت: تجهیز و تعمیر تالار هنر، احداث پلاتو استاد دریانورد و کلنگ زنی نگارخانه که کمبود آن برای هنرمندان شهرستان بسیار احساس می شد وهم اکنون در حال ساخت است از کارهای و زیر ساخت های انجام شده در دولت تدبیر و امید است.

پاکنژاد گفت: برنامه های مختلف دیگر هم برای هنرمندان شهرستان در نظر گرفته شده که امید است با بودجه های ملی و شهرستانی و استانی و با یاری مسئولان استانی، کمبودها بخصوص در زمینه زیرساخت ها حل شوند.

گسترش فعالیت های هنری

علیرضا سبحانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه در این مراسم گفت: از برنامه ها و وظایف مهمی که بر عهده وزارت فرهنگ و و ارشاد اسلامی گذاشته شده است ایجاد زمینه های لازم در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان در هرمنطقه است و در این راستا برنامه های مختلفی نیز از نظر نرم افزاری و سخت افزاری تدارک دیده شده است.

وی اضافه نمود: در این شهرستان چندین انجمن هنری فعالیت می نمایند که به کارهای متنوع و مختلف هنری می پردازند.

سبحانی گفت: از مهمترین کارهای انجمن های هنری این شهرستان، برنامه های آموزشی است که در فرهنگسرا در طول سال اجرا می گردد و انجمن های مختلف موسیقی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و نمایشی و سایر انجمن ها هر روز به کار آموزش علاقمندان مشغول هستند.

وی گفت: این آموزش ها به فراوری محصولات هنری مختلف در شهر منجر شده است که برگزاری جشنواره ها، کنسرت های موسیقی و اجرای نمایشگاه های مختلف تجسمی از فراوریات هنری در این شهرستان به صورت فعال در حال اجرا است و هنرمندان بسیار خوبی از این شهرستان به جشنواره های کشوری و استان معرفی شده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: افزایش تعداد مراکز فرهنگی هنری در شهرستان باعث توسعه فرهنگی بیشتر شهر خواهد شد و در همین راستا یکی از کارهای مهم در این شهرستان احداث نگارخانه بود که کلنگ زنی آن در هفته دولت انجام شد و در حال ساخت است که به مجموعه فرهنگ و ارشاد گناوه اضافه خواهد شد .

سبحانی گفت: از برنامه های مختلفی هنرمندان این شهرستان در سطح شهر و در راستای گسترش نشاط اجتماعی جنگ های شادی،جشن های شادی، برنامه های مختلف هنری است که با استقبال خوبی در سطح شهرستان روبرو است.

وی با تقدیر از حمایت های فرماندار گناوه گفت: با وجود مسئولان دلسوز و هنردوست در شهرستان بخصوص فرماندار که همواره در کنار هنرمندان حضور دارند و با تعامل خوبی که در سطح شهرستان ایجاد نموده اند برنامه های فرهنگی به خوبی اجرا می شوند.

استفاده از ظرفیت تئاتر

سید محمد موسوی رئیس انجمن نمایش گناوه گفت: ششمین جشنواره استانی تئاتر کوتاه در گناوه حاصل سالها کوشش هنرمندان بود که حدود ده جشنواره برگزار گردید اما شش دوره از آنها به عنوان جشنواره تئاتر استانی ثبت شده است.

وی اضافه نمود: زحمات بسیار زیادی برای برگزاری این جشنواره کشیده شد و سطح جشنواره و داوری بسیار بالا بود و دو داور که چندین دوره جشنواره تئاتر کشور را داوری می کردند داور این جشنواره بودند.

موسوی گفت: تئاتر فراتر از همه ابعاد، بعد اجتماعی جامعه را هدف قرار داده است و اگر قرار است پدیده های اجتماعی امروز که گریبانگیر جامعه است شناسایی و برای آنها راهکار ارائه گردد هنرتئاتر قادر به این کار است.

وی توضیح داد: یکی از بهترین هنرهای انسانی تئاتر است و این چیزی است که امروز به جهان ثابت شده است.

لزوم حمایت مالی از هنرمندان

رئیس انجمن نمایش گناوه گفت: ما می خواهیم با تئاتر جامعه ای نو، سرشار از انرژی و نشاط و متمدن و پیشرو طراحی کنیم و برای این کار احتیاج به حمایت نرم افزاری و سخت افزاری همه جانبه داریم.

موسوی با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره استانی تئاتر کوتاه در گناوه پیش رو است توضیح داد: فراوری نمایش در کنار فکر و هنرمند احتیاجمند حمایت مالی است که امیدواریم مسئولان در این زمینه از ما حمایت نمایند.

وی گفت: فقط با حمایت همه جانبه از سوی هنرمندان و مسئولان، هنر تاتر می تواند به صندلی واقعی و منزل و مقصود خود دست یابد تا همه در کنار هم از این هنر برای ایجاد جامعه ای پویا بهره مند شویم.

ششمین جشنواره استانی تئاتر کوتاه گناوه در سه بخش مسابقه، ویژه و بخش جنبی از 23 تا 25 اسفند ماه سال 96 در بندر گناوه برگزار گردیدکه امشب از دستندرکاران برگزاری این جشنواره با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 50

به "کمبود فضای فعالیت های هنری و فرهنگی در گناوه مرتفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود فضای فعالیت های هنری و فرهنگی در گناوه مرتفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید