کدام تن ماهی سرشار از ویتامینD طبیعی است؟

به گزارش شهر سرگرمی، همه ما می دانیم ویتامین D در حفظ سلامت بدن ما نقش حیاتی دارد. ویتامین D برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار حیاتی است و بدن را در برابر بعضی بیماری ها مثل دیابت نوع 1 محافظت می نماید.

کدام تن ماهی سرشار از ویتامینD طبیعی است؟

همه ما می دانیم ویتامین D در حفظ سلامت بدن ما نقش حیاتی دارد. ویتامین D برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار حیاتی است و بدن را در برابر برخی بیماری ها مثل دیابت نوع 1 محافظت می نماید.

بدن انسان در پاسخ به مواجهه با نور خورشید ویتامین D فراوری می نماید. اما نور خورشید تنها منبع ویتامین D نیست و به واسطه برخی غذاها و مکمل ها نیز میتوان میزان آن را در بدن افزایش داد.

اگر شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنید، احتمالا باید نزدیک به 1000 واحد در روز ویتامین D مصرف کنید. البته به گفته شورای ویتامین D آمریکا، دریافت 2000 واحد بین المللی ویتامین D در روز احتمالا برای بیشتر افراد کفایت می نماید. برخی از موادغذایی ها حاوی این ویتامین هستند، مثل: ماهی، میگو، صدف، زرده تخم مرغ، و قارچ.

تن ماهی نیز علاوه بر اینکه غذای محبوب بسیاری از ماست، و به راحتی و باقیمت مناسب دردسترس است، یک منبع عالی ویتامینD شناخته می گردد.

به گفته کارشناسان با مصرف تن ماهی می توانیم تا حدود 40 درصد از ویتامین D مورد احتیاج بدن را تامین کنیم. اما این مورد زمانی محقق می گردد که تن ماهی به طور طبیعی سرشار از ویتامین D باشد.

شاید به صورت عادی، تن ماهی ها سرشار از ویتامین D نبوده و یا میزان ویتامین D آن کم یا حتی مصنوعی باشد، چرا که ویتامین D مورد استفاده، هم می تواند ویتامین D3 طبیعی (کلکلسیفرول) باشد و هم ویتامین D2 مصنوعی (ارگوکالسیفرول). ولی طبق آنالیز صورت گرفته از سمت سازمان غذا و دارو، تن ماهی با برند مکنزی، به طور طبیعی سرشار از ویتامین D است که این موضوع به خاطر استفاده از ماهی های اقیانوسی در کنسرو تن ماهی های مکنزی است. استفاده از این ماهی ها در تن های مکنزی باعث می گردد که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و سرشار از ویتامین D طبیعی باشد. تن ماهی های مکنزی از سال 1398 وارد بازار شد و در سال 1399 به عنوان محبوب ترین برند از نگاه مصرف کننده، در گروه کنسرو ماهی شناخته شد.

ضمناً، برخلاف سایر منابع پروتئینی مانند گوشت قرمز و مرغ، توصیه می گردد که ماهی و فراورده های آن حداقل در طول هفته 2 نوبت مصرف شوند. اگر تن ماهی را برای تامین ویتامین D طبیعی مورد احتیاج بدنتان انتخاب می کنید، خوردن هفته ای 170 گرم تن ماهی مکنزی توصیه می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1212

به "کدام تن ماهی سرشار از ویتامینD طبیعی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام تن ماهی سرشار از ویتامینD طبیعی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید