چگونه با پیازچه کاهش وزن داشته باشیم؟

به گزارش شهر سرگرمی، پیازچه با دستهٔ دیگری از سبزیجات مشابه مانند تره فرنگی، پیاز کوهی و موسیر ارتباط نزدیکی دارد.هرچند که ممکن است تمام این گیاهان در خانواده مشابهی باشند، اما از نظر عطر و طعم و ظاهر با هم تفاوت دارند.

چگونه با پیازچه کاهش وزن داشته باشیم؟

به عنوان مثال تره فرنگی بزرگ تر است و کمی طعم شیرین دارد. از طرف دیگر پیاز کوهی از یک گیاه با گل های بنفش به دست می آید که فقط ساقه های توخالی آن به عنوان تزیین یا چاشنی غذا استفاده می گردد.

درضمن موسیر گیاهی با ساقهٔ بلند سبز و پیازی کشیده و قهوه ای است که در دستهٔ سیر قرار می گیرد. این گیاه معمولا عطر و طعمی قوی تر از پیاز سبز دارد،، اما طعم آن نسبت به پیاز ملایم تر است.

گیاه پیازچه یک ساقهٔ بلند سبز و یک پیاز سفید باریک دارد و قبل از اینکه قسمت پیاز آن متورم و بزرگ گردد، برداشت می گردد و همین موضوع پیازچه را از سایر اعضای این خانواده متمایز می نماید. اما پیاز بهاره کاملا رشد می نماید و مقدار پیاز آن بزرگ تر است و عطر و طعم بیشتری دارد.

هر دو بخش پیازچه (ساقه و پیاز) خوراکی است و می توان از آن در پخت و پز استفاده کرد. بخش سبز بالایی طعم ملایمی دارد و عطر و طعم بخش سفید پیازچه تندتر است و طعمی شبیه به پیاز دارد.

هرچند که از پیازچه در بسیاری از غذاهای منحصربه فرد در سراسر جهان استفاده می گردد اما این گیاه در تعدادی از غذاهای آسیایی و به ویژه در غذاهای چینی، ژاپنی و کره ای به عنوان مادهٔ اصلی به کار می رود.

پیازچه به همراه سایر سبزیجات این خانواده به علت تنوع و خواص فوق العاده ای که برای سلامتی دارند، به عنوان ترکیب اصلی در رژیم های غذایی مختلف استفاده می شوند.

روش استفاده از پیازچه

پیازچه معمولا به راحتی در دسترس است و بسیار راحت می توان در کنار سایر مواد غذایی از آن استفاده کرد.

شما می توانید به آسانی پیازچه را از بخش مربوط به محصولات کشاورزی مغازه ها تهیه کنید. پیازچه هایی را انتخاب کنید که ساقهٔ آنها سبز روشن و پیاز آن سفید و در کل تازه است.

تا زمان مصرف، آن را در یخچال نگه دارید و موقع استفاده، تنها بخشی از پایان و پایین پیازچه را جدا کنید و سپس آن را برای غذای مورد نظرتان خرد کنید.

پیازچه را می توان به صورت پخته، سرخ شده، خام یا حتی به عنوان چاشنی برای ایجاد رنگ و طعم در غذا استفاده کرد.

کاهش وزن به یاری پیازچه

اندازه کمِ کالری و مواد غذایی زیاد، پیازچه را به یکی از گزینه های عالی برای استفاده در رژیم های غذایی تبدیل می نماید. پس اگر در پی کاهش وزن هستید، این خوراکی لذیذ را از دست ندهید. بعلاوه اندازه فیبر موجود در پیازچه بسیار بالاست و تنها با 32 کالری می تواند 10 درصد از احتیاج روزانهٔ شما به فیبر را تأمین کند. فیبر برای مدت طولانی تری به شما احساس سیری می دهد؛ در نتیجه کمتر گرسنه می شوید و با این روش به کاهش وزن تان یاری می نماید.

برخی از مطالعات نشان می دهد که پیازچه علاوه بر کاهش کالری و افزایش فیبر بدن، با یک سری از ژن های مربوط به چاقی در ارتباط است. مطالعه ای که در کشور کره روی حیوانات انجام شد، نشان می دهد که مصرف چندهفته ای پیازچه سبب کاهش وزن و کوچک شدن سلول های چربی می گردد. از طرف دیگر اندازه پروتئین های خاصی که به شکستن چربی مربوط می گردد، در بدن این حیوانات آزمایشگاهی افزایش می یابد.

در مطالعهٔ دیگری مکمل گیاهی حاوی ترکیبی از پیازچه و عصارهٔ بنفشه به موش های چاق داده شد و پایان وزن بدن و مقدارٔ سلول های چربی در این موش ها کاهش پیدا کرد.

استفاده از پیازچه به همراه سایر مواد غذایی کم کالری مانند میوه ها وسبزیجات یکی از روش های ساده برای کنترل وزن است.

منبع: سایت چطور

منبع: اُکالا
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1857

به "چگونه با پیازچه کاهش وزن داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با پیازچه کاهش وزن داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید