پرواز در سرعت های مافوق صوت با موتور رم جت ایرانی محقق می گردد

به گزارش شهر سرگرمی، ایران با کوشش یک شرکت دانش بنیان داخلی به لیست کشور های دارای فناوری موتور رم جت که یک فناوری پیچیده در حوزه صنعت هوافضاست، پیوست.

پرواز در سرعت های مافوق صوت با موتور رم جت ایرانی محقق می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، ایران هنوز روز های وابستگی وارداتی به ملزومات و قطعات هواپیما را در خاطر دارد. روز های پرتلاطم جنگ که تمام جهان مقابل ایران قد علم نموده بودند و فکر پاگذاشتن به خاک ایران را در سر می پروراندند بی خبر از اینکه در این بحبوحه جنگ و کمبود امکانات جوانان ایرانی در خفا و زیر آتش دشمن در حال طراحی تجهیزات جنگی و هوایی هستند. نسل این جوانان پرکوشش و امیدوار کشور در تاریخ امتداد یافت تا به امروز.

امروز کشورمان در زمینه های مختلف علمی و فناوری پرچمی بالاتر از بعضی کشور های دیگر دارد و قدم های بلندتری در این عرصه برداشته است. تاریخ هرگز فراموش نمی نماید که جوانان ایران زمین در مقابل سد های محکم تحریم و احتکار دیگر کشور ها ایستادند و با کوششی مضاعف توانستند صنایع کشور را با ابتکاران و ایده های خلاقانه سرپا نگه دارند.

یکی از افتخاراتی که این جوانان آفریدند طراحی موتور رم جت ایرانی است. یکی از پیچیده ترین قطعات صنعت هوایی که فناوری آن تنها به چند کشور پیشرفته در جهان محدود می گردد. موتور های رم جتی که تنیده در صنعت هوایی هستند و امروز تقریبا در تمام هواپیما ها مورد استفاده قرار می گیرند. این موتور ها نسل پیشرفته موتور های پیستونی هستند که سرعت هواپیما را افزایش می دهند و در سرعت های مختلف از جمله سرعت های زیر صوت و سرعت های مافوق صوت حرکت می نمایند.

جمعی از نخبگان و فعالان دانش بنیانی که در بستر زیست بوم فناوری و نوآوری فعالیت می نمایند بر آن شدند که با همت و کوشش خود و با استفاده از توانمندی های هر چند کم و ناقصی که در کشور وجود دارد، صنعت هوایی کشور را با دور زدن تحریم ها از وابستگی برهانند و صنعتی ایرانی به دست نسل آینده دهند.

آن طور که حسین پورفرزانه سرطراح موتور رم جت ایرانی می گوید: موتور های رم از سرعت های نزدیک به 500 کیلومتر بر ساعت خود را نمایان می نماید، اما تا سرعت های مافوق صوت نیز افزایش می یابد.

بنا به گفته وی، این موتور طراحی شده با کوشش شبانه روزی متخصصان داخلی برای اولین بار، موتور رم جت پیش مخلوط توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

اگر سیری کوتاه در فضای مجازی داشته باشید متوجه می شوید که دانش طراحی این نوع موتور تاکنون در اختیار تعداد انگشت شماری از کشور های پیشرفته بود که با این اختراع، جمهوری اسلامی ایران نیز به جمع این کشور ها پیوست. افتخاری دیگر که به دست جوانان ایرانی محقق شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 449

به "پرواز در سرعت های مافوق صوت با موتور رم جت ایرانی محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز در سرعت های مافوق صوت با موتور رم جت ایرانی محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید