همه چیز درباره تفریح راپل، عکس

به گزارش شهر سرگرمی، به احتمال زیاد در روزهای تابستانی، افرادی را دیده اید که به تفریح راپل مشغول باشند. اگر به دنبال یک توضیح دقیق از راپل هستید، بهتر است بدانید که تعریف های متعددی برای تفریح راپل وجود دارد. در تمامی این تعاریف، هدف از ورزش راپل در طبیعت، افزایش قدرت سنگ نوردی فرد ورزش کار است. گفته می گردد که رقابت از جمله اهداف اصلی این ورزش نیست. لذا، اساتید ورزش به راپل به عنوان یک ورزش رسمی نگاه نمی نمایند. چرا که تعاریف و ویژگی های اصلی یک ورزش رسمی، در راپل دیده نمی گردد. برای این که بتوانید تفریح راپل را بیشتر بشناسید، همراه ما باشید.

همه چیز درباره تفریح راپل، عکس

تفریح راپل چیست؟

در حقیقت، تفریح راپل یک نوع تکنیک محبوب در ورزش صخره نوردی است. به همین خاطر، نمی توان راپل را به عنوان یک ورزش رسمی جداگانه نام بُرد. اما می توانید راپل را در دسته تفریحات سالم در طبیعت قرار دهید.

گفته می گردد که افراد در حین تفریح راپل به سمت پایین صخره می آیند. بنابراین، بالا رفتن و صعود از صخره، راپل محسوب نمی گردد.شرکت دنیا فرود خدمات پیچ و رولپلاک نما و نماشیی را از طریق راپل انجام میده.

محبوبیت راپل در میان ورزشکاران و افراد عادی سبب شده تا افراد زیادی به آن علاقه مند باشند. اگر شما هم یک بار این تکنیک را انجام داده باشید، به خوبی می دانید که چه لذت خاصی در راپل پنهان است. هدف از انجام راپل در صخره ها و کوه ها، رقابت شرکت نمایندگان نیست. لذا، افراد شرکت نماینده به قصد پیروزی و کسب جایزه در مسابقه، این تکنیک را انجام نمی دهند. انگیزه افراد از انجام راپل، تنها به لذت و هیجان ناشی از آن مربوط می گردد.

درباره تاریخچه راپل چه می دانید؟

نخستین بار، یک راهنمای صخره نوردی در فرانسه، راپل را ابداع کرد. نام این فرد فرانسوی، جین شارلوت استراتون است. او از طناب استفاده کرد تا به گونه جدیدی از صخره پایین بیاید. البته نام این ورزش، Abseiling است. به طور معمول، امروزه از ابسیلینگ برای کوهنوردی و ماجراجویی در دل طبیعت استفاده می گردد.

ایرلند، استرالیا و ایران جزو کشورهایی هستند که راپل در میان مردم آن ها محبوب شده است. به گونه ای که حتی در بعضی از حرفه ها، از راپل استفاده می گردد. برای مثال، نقاشان ساختمان های مرتفع از تکنیک راپل استفاده می نمایند. البته در هر شغلی که در آن احتیاج باشد تا فرد به مرتفع ترین نقاط دسترسی داشته باشد، از تکنیک راپل استفاده می گردد. البته منظور از مرتفع ترین نقاط ساختمان، همان نقاطی است که با وسایل عادی مثل نردبان، نمی توانید به آن جا دسترسی داشته باشید. برای نمونه، انجام شستشو و پاک کردن شیشه های برج میلاد تهران به یاری راپل کار انجام می گردد.

محافظ آرنج و زانو

دست ها و پاهای هر فرد به هنگام تفریح راپل فعالیت بیشتری دارند. علاوه براین، احتمال صدمه رسیدن به زانو در حین فرود از مناطق ناهموار، بسیار زیاد است. به همین خاطر، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به زانو هم که شده، از محافظ های زانو بهره ببرید.

مزیت استفاده از محافظ آرنج هم به این دلیل است که هیچ آسیبی به ماهیچه یا استخوان دست شما وارد نگردد. همچنین، تعادل دما در بخش آرنج شما با محافظ آرنج، تنظیم می گردد. لازم به ذکر است که بعضی از افراد، تهیه محافظ آرنج و زانو را برای تفریح راپل الزامی نمی دانند. اما در حقیقت، این وسایل برای ایمنی بیشتر خودتان است.

کفش کوهنوردی

متداول ترین صدمه ها در حین تفریح راپل به اندام های تحتانی وارد می گردد. چرا که حساس ترین مفاصل بدن در اندام های تحتانی وجود دارند. لذا، تهیه کفش کوهنوردی برای کاهش 99 درصدی احتمال وقوع خطر در این اندام ها ضروری و ضروری است. برای نمونه، مفاصل مچ پا و زانوی افراد نباید در حین انجام راپل، آسیب ببینند.

زیرا شما از فرود آمدن ادامه راستا، باز می مانید. در این مواقع، اگر تنها باشید، فرود آمدن برای شما سخت تر و دشوارتر خواهد بود. پس برای جلوگیری از رخ دادن هر گونه اتفاق ناخوشایندی، ضروری است کفش کوهنوردی مناسبی تهیه نمایید.

راپل کار کیست و چه کاری انجام می دهد؟

راپل یک صفت است که به فردی که کار را در ارتفاعات بالا انجام می دهد، اطلاق می گردد. افراد راپل کار بر تمامی اصول کاری خود تسلط کافی دارند. فردی که به راپل مسلط است، می تواند در کارهای ساختمانی فعالیت کند. به احتمال زیاد افرادی را دیده اید که برای تمیزی و نظافت شیشه های ساختمان در ارتفاعات بسیار زیاد به انجام کار خود می پردازند. درحالی که شما آن ها را به صورت معلق در هوا مشاهده می کنید. این افراد در واقع راپل کار هستند که از این تجهیزات و مهارت برای مقاصد غیرتفریحی و در جهت ارائه خدمات راپل استفاده می نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1444

به "همه چیز درباره تفریح راپل، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره تفریح راپل، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره تفریح راپل، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید