تور تایلند لحظه آخری: نقشه و جغرافیای تایلند

به گزارش شهر سرگرمی، کشور پادشاهی تایلند که توریسم و گردشگری نقش مهمی در اقتصاد این کشور داره و هر ساله تعداد گردشگرایی که از این کشور مجذوب نماینده تماشا می نمایند رو به افزایشه. کشوری با سه فصل آب و هوایی که توی همه فصل ها برنامه های خاص و برنامه های مشخصی برای جهانگرد ها داره و بانکوک، مرکز مدرن این کشور بار ها در فهرست جهانگردی ترین شهر های جهان قرار گرفته و حتی در سال 2016 این شهر به عنوان جهانگردی ترین شهر جهان معرفی گردید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص نقشه و جغرافیای تایلند به دست بیارید.

تور تایلند لحظه آخری: نقشه و جغرافیای تایلند

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

موقعیت جغرافیایی تایلند

تایلند کشوری با وسعتی حدود 514 کیلومتر مربع در جنوب شرقی آسیا که موقعیت قرار گیری اون تاثیر زیادی روی فرهنگ و جنبه های اجتماعی این سرزمین گذاشته. این کشور بین کشور های چین و هند قرار داره و از جنوب با مالزی، جنوب شرق با کامبوج، شمال غربی با میانمار و از شمال شرقی با لائوس هم مرزه و به عنوان تنها راه ارتباطی زمینی کشور های مالزی و سنگاپور با سایر کشور های آسیایی به حساب میاد.

بلندترین قله این کشور به نام دوی اینتانون Doi Inthanon در منطقه کوهستانی شمال تایلند واقع شده و معمولا زمستان ها هوا سردی داره. قسمت جنوبی کشور با مالزی مرز مشترک داره و سواحل اون به عنوان مهم ترین تفریحگاه های منطقه به شمار میاد و مهم ترین بنادر ماهی گیری کشور هم توی همین ناحیه قرار گرفته.

اطلاعات مفیدی در خصوص تایلند!

کشور تایلند که در قدیم به اون سیام گفته میشد، جالبه بدونید که نام تایلند از دو کلمه thai و land به معنی سرزمین حوری یا همان تای گرفته شده. این کشور 76 استان داره و بانکوک مرکز این کشوره که تقریبا در مرکز کشور و نزدیک روخانه چائوپرایا قرار گرفته.

تایلند بیشتر از 65 میلیون نفر جمعیت داره و به عنوان بیستمین کشور پر جمعیت و پنجاهمین کشور بزرگ در جهان شناخته میشه. در واقع اگه بخواید دقیق تر این موضوع رو درک کنید باید بدونید که مساحت این کشور درست 3 درصد مساحت ایرانه. جالبه بدونید که به این کشور سرزمین آزاد هم گفته میشه و دلیل اون اینه که تایلند تا بحال مستعمره هیچ کشور و یا قدرت خارجی نبوده.

در خصوص نژاد این مردم هم باید بدونید که 80% مردم تایلند نژاد تایی (نژاد تایلندی)،10% چینی، 3% مالایی و 7% هم از سایر اقوام هستند؛ در واقع تایلند بیش از 5000 سال قدمت تاریخی داره و طی سال های مختلف مهاجران زیادی وارد اون شدند که بیشترین اونها مهاجران ینی بودند که از جنوب کشور وارد تایلند شدند و تاثبر زیادی هم روی فرهنگ و نوع آداب و رسوم مردم اون منطقه گذاشتند.

مهم ترین شهر های تایلند

کشور تایلند شهر ها و جزایر زیادی داره که در فهرست سفر خیلی از جهانگرد های جهان قرار داره اما شهر های بانکوک، پاتایا، پوکت و کرابی و شهر چیانگ مای از مهم ترین و جهانگردی ترین شهرهایی هستند که معمولا بیشتر مواقع تردد جهانگرد ها توی اون ها بیشتره.

بانکوک

مرکز تایلند و از جهانگردی ترین شهر های جهان که نام اصلی اون Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasitکه به عنوان طولانی ترین نام شهری در گینس هم ثبت شده و به وسیله پادشاه بودا یدفا چولالوکه انتخاب شده. این شهر حدود 8 میلیون نفر جمعیت داره و در نزدیکی نزدیکی خلیج تایلند و رود چائو فرایا قرار گرفته و هر ساله حدود 16 میلیون توریست از کشور های مختلف جهان به این شهر میان. بانکوک پر معابد و تماشای های مختلف و آسمان خراش ها و غذاهای خوشمزه و عجیب خیابانه و برترین مقصد برای یک گشت و گذار پر از جذابیت های فرهنگی، تاریخی و خوش گذرانی به حساب میاد و د رکنار همه تماشای ها و جاذبه های مختلف، این شهر پر از هتل ها و ساختمان ها لوکس و بزرگه و همین موضوع هم باعث شده و تا نسبت به سایر شهر های تایلند جهانگرد های بیشتری رو به خودش جذب کنه.

پوکت

بزرگ ترین جزیره تایلند که حدود 860 کیلومتر تا بانکوک فاصله داره و بیشتر از 66 میلیون نفر در اون زندگی می نمایند و به عنوان یکی از جهانگردی ترین شهر های تایلنده که در قسمت جنوبی کشور قرار گرفته. این شهر با وسعتی حدود 576 کیلومتر مربع به عنوان دومین شهر کوچک تایلند شناخته میشه که حدود 600000 نفر توی اون زندگی م ینمایند و جمعیت این جزیره هر سال در حال افزایشه.

پاتایا

شهری کوچک و ساحلی در ساحل شرقی خلیج تایلند که در فاصله 150 کیلومتری بانکوک قرار داره و در سال حدود 5.5 میلیون نفر جهانگرد از اون تماشا می نمایند و در جهان به تفریحات شبانه و شب زنده داری معروفه. این شهر گرراستای بخاطر نزدیک بودن به بانکوک هوایی شبیه این شهر داره و از اونجایی که کنار ساحل قرار گرفته معمولا کمی خنک تره.

چیانگ مای

بزرگ ترین و مهم ترین شهر تاریخی تایلند در شمال کشور که هنوز بافت سنتی و تاریخی خودش رو حفظ نموده و پر از معابد زیبا و بازار های سنتی و انواع غذاهای خوشمزه و لذیذه و با حال و هوای قدیمی و سنتی و دوست داشتنی خودش، هر ساله جهانگرد های زیادی رو به سمت خودش جذب میکنه. شهری که اونقدر جا برای تماشا و گشت و گذار داره که از سفرتون نهایت لذت رو میبرید. خبرنگاران بهتون پیشنهاد میکنه توی سفرتون به تایلند سری هم به این شهر فوق العاده بزنید…

کرابی

شهری ساحلی و از بکر ترین و آرام ترین شهر های تایلند با طبیعتی زیبا و دوست داشتنی که در اون می تونید در کنار آرامشی که از زیبایی های بی نظیر این شهر به دست بیارید از جاذبه ها و بازار های فوق العاده اون هم تماشا کنید و لذت ببرید. این شهر در جنوب تایند و در کنار رودخانه کرابی قرار گرفته و تقریبا 783 کیلومتر تا بانکوک فاصله داره و بیشتر از 50 هزار نفر در اون زندگی می نمایند.

دانلود نقشه های تایلند

برای اینکه به نقشه های شهر تایلند و مهم ترین راستا ها و ایستگاه های متروی این شهر دسترسی داشته باشید، می تونید از این قسمت فایل های نقشه ها رو به صورت رایگان در وب سایت خبرنگاران دانلود کنید.

  • bangkok-map-
  • bangkok-map-metro-2
  • BangkokSystemMap6.11
  • pattaya-map-0
منبع: گردگرد
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1937

به "تور تایلند لحظه آخری: نقشه و جغرافیای تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: نقشه و جغرافیای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید