راهنمای سفر به کشور تایلند

به گزارش شهر سرگرمی، از لحظه ورود به فرودگاه تایلند تا لحظه خروج از آن در محاصره هستید! تعجب نکنید، چرا که جاذبه های تاریخی و طبیعت شگفت انگیز این کشور چنان گردشگران را احاطه می نمایند که زمانی برای تلف شدن وجود نخواهد داشت. اگر اولین بار است که به سرزمین لبخندها سفر می کنید ضروری است تا اطلاعات کلی درباره کشور تایلند داشته باشید. راهنمای سفر به تایلند ضروری ترین اطلاعات این کشور را در اختیارتان قرار می دهد.

راهنمای سفر به کشور تایلند

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

بعضی از افراد برای دیدن جاذبه های تاریخی راهی سفر می شوند، بعضی دیگر نیز مقاصد ساحلی را به هر جای دیگری ترجیح می دهند و بعضی هم هر دوی این ها را در کنار می خواهند. اگر جز دسته آخر هستید همان مقصدی ست که شما را به خواسته تان می رساند. بانکوک پایتخت این کشور مهد تمدن و تاریخ است و در کنار آن با اقامتی چند روزه در یکی از جزایر پوکت، پاتایا یا ساموئی می توانید از انواع تفریحات آبی لذت ببرید. درباره این کشور شگفت انگیز بیشتر بدانیم… .

.

اطلاعات کلی تایلند

اطلاعات کلی که هر توریست قبل از برنامه ریزی برای سفر به تایلند باید بداند:

ورود به کشور تایلند نیازمند دریافت می باشد. صدور این ویزا از لحظه تحویل مدارک به سفارت به طور معمول 3 روز کاری زمان می برد. از این رو بهتر است قبل از رزرو بلیط و هتل زمان لازم برای صدور ویزا را در نظر بگیرید.

بانکوک، پایتخت کشور تایلند است.

بیش از 90 درصد مردم تایلند پیرو آیین بودیسم تراوادا هستند.

واحد پول این کشور بات یا بت می باشد.

ساعت رسمی تایلند +2:30 دقیقه با تهران اختلاف دارد.

طول پرواز تهران به تایلند حدوداً 6 ساعت و 30 دقیقه ساعت است.

مردم تایلند به زبان تایلندی صحبت می نمایند.

195 شماره سه رقمی مالدیو برای مواقع ضروری می باشد.

از چه مکان هایی بازدید کنیم؟

پاسخ دادن به این سؤال در کشوری که جای جایش با جاذبه های توریستی حیرت انگیز احاطه شده کمی مشکل است. بانکوک پایتخت همواره زنده کشور تایلند با معابد بودائی، تفریحات فراوان و مراکز خرید متنوع اقامتی پر هیجان را به توریستان هدیه می دهد.

معابد و مناطق قدیمی از جاذبه های توریستی بانکوک هستند. این شهر بیش از 400 معبد دارد که به طور قطع بازدید از تمامی آن ها امکان پذیر نیست؛ بنابراین بهتر است برای بازدید از معروف ترین معبد بانکوک برنامه ریزی کنید. معبد وات آرون این معبد در کنار رودخانه چائو پرایا قرار گرفته و از مهمترین عبادتگاه بودائیان برای انجام مراسم مذهبی می باشد. وات آرون معماری زیبا دارد و نقش و نگار دیوارهای آن از مکتب هندوئیسم الهام گرفته شده است. این معبد علاوه بر زیبایی، محیطی بسیار آرام برای تمدد اعصاب و دیدن غروب زیبای خورشید در کنار رودخانه چائو پرایا است.

برای پی بردن به عظمت و قدرت پادشاهان تایلند از کاخ پادشاهی بازدید کنید. این کاخ مجموعه ای بزرگ با بناهای تاریخی و فضای سبز شگفت انگیز می باشد که میزبان 150 پادشاه تایلند بوده است. شما می تواند در میان باغ های سبز کاخ قدم زده و از معماری های بی نظیر آن بازدید کنید.

.

پوکت جزیره ای بی نهایت زیبا و از پرطرفدارترین مکان های توریستی جهان است. دریای آرام با آب های کریستالی، جنگل های سرسبز به همراه هتل ها و رستوران های لوکس از جاذبه های پوکت می باشند.

کمپ پانگلا مکانی جذاب در پوکت است که یک روز پر از تفریحات هیجان انگیز را در خاطر توریستان به یادگار می گذارد. در این کمپ می توانید در جنگل فیل سواری کنید، به تماشای نمایش آب بازی این موجودات دوست داشتنی نشسته و رفتینگ و سافاری در جنگل را تجربه کنید.

در این جزیره می توانید از تور کشتی کروز، غواصی، شنا، زیپ لاین و انواع تفریحات مهیج دیگر لذت ببرید.

.

غذاهای محلی

به بخش هیجان انگیز سفر می رسیم، غذا! فرهنگ غذایی تایلند از بهترین های جهان است و انواع غذاهای گوشتی، دریایی و سبزیجات را شامل می گردد. پخت این غذاها نسل به نسل به تایلندی ها منتقل شده و اکنون جزئی از فرهنگ این کشور محسوب می گردد.

بسیاری از این غذاهای لذیذ در دکه های غذاخوری خیابانی و بسیاری هم با رنگ و لعاب بیشتر در رستوران های پرزرق وبرق سرو می شوند.

پدکارابو از غذاهای معروف تایلندی است که با نودل، برنج، گوشت، بروکلی، سبزیجات تازه و سس مخصوص تهیه شده و طعمی بسیار لذیذ دارد.

سالاد پاپایا نیز طعمی سازگار با بیشتر ذائقه ها داشته و از گوجه فرنگی، هویج، بادام زمینی، لوبیا قرمز، میگو، سس ماهی و فلفل تهیه می گردد. این سالاد مقوی را می توان در دکه های خیابانی و رستوران ها سرو کرد.

کومانگ گای، مو بینگ، سای کورک لسن، پلاپو و پدکراپو مو از دیگر غذاهای خوش طعم تایلندی هستند.

رستوران های تایلند

شهرهای کشور تایلند پر است از رستوران های متنوع که در هر ساعت از شبانه روز با غذاهای لذیذ از توریستان پذیرایی می نمایند؛ بنابراین در این کشور به سرعت یک چشم بر هم زدن می توان رستوران مناسب با سلیقه غذایی هر شخص را پیدا کرد.

رستوران ایت از رستوران های معروف بانکوک است که در آن انواع غذاهای تایلندی و بین المللی با بهترین کیفیت سرو می گردد. نکته جالب اینکه دیوارهای رستوران با تابلوهای نقاشی فاخر تزئین شده اند.

آتلیه دو ژوئل همان طور که از اسمش پیداست رستورانی فرانسوی در شهر بانکوک است. طراحی این رستوران تم قرمز رنگ دارد و برای تزئین آن از وسایل آنتیک استفاده شده است.

رستوران مام تری از رؤیایی ترین رستوران های تایلندی است که در جزیره پوکت قرار گرفته است. این رستوران با ارائه انواع غذاهای دریایی و تایلندی و با چشم انداز بی نظیر دریا از مسافران پذیرایی می نماید.

زنجبیل سیاه از گران ترین رستوران های پوکت است که بر روی دریاچه قرار گرفته و میهمانان از طریق قایق می توانند به آن دسترسی پیدا نمایند. انواع غذاها و سالادهای اصیل با طعم ادویه های تایلندی در این رستوران سرو می گردد.

با بهترین رستوران های بانکوک آشنایی دارید؟

بلیط تهران به بانکوک

.

کجا اقامت کنیم؟

تایلند با داشتن هتل های 4 و 5 ستاره که به آخرین امکانات روز جهان مجهز هستند، رسم میهمان نوازی را به طور کامل به جا می آورد. بیشتر هتل های بانکوک دارای خدماتی عالی بوده در نزدیکی مراکز تفریحی این شهر قرار دارند. هتل های ساخته شده در جزایر این کشور نیز همگی جز برترین هتل های بین المللی هستند.

اورینتال رزیدنس، سوکوتانی، سیام کمپنسکی و شانگریلا از بهترین هتل های بانکوک و تری سرا، شور کاتانی و اوت ریگر از لوکس ترین هتل های پوکت هستند.

بهترین فصل سفر به تایلند

با توجه به قرارگرفتن تایلند در مناطق استوایی، این کشور در بیشتر مواقع سال دارای آب و هوایی معتدل است. زمستان های تایلند برخلاف سایر کشورها سرد و برفی نیست. بلکه هوایی معتدل تر از سایر فصل ها دارد و بهترین زمان برای استفاده از امکانات و تفریحات ساحلی می باشد. با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان بارش های موسمی شروع شده و دمای هوا شرجی و گرم می گردد. اگر با گرمای هوا مسئله ای ندارید می توانید در نیمه اول سال با کم ترین هزینه به تایلند سفر کنید.

بلیط تهران به پوکت

منبع: ستاره ونک
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1235

به "راهنمای سفر به کشور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کشور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید